Katt i lägenhet

Djur sliter också ibland på lägenheten och som privat hyresvärd är det inte helt enkelt att få det ersatt om hyresgästen krånglar. Jag förstår att man väljer bort husdjur. (Vi hyr ut en stuga och en hund har gnagt på de lite speciella dubbeldörrarna, jag hittade ingen finsnickare som kunde/ville ta på sig jobbet. Hyresgästen var inte ett dugg intresserad av att ersätta det. En katt har också vässat klorna på timmerväggen. Svårt att "laga".)
Jag har nyss blivit hyresvärd (hyr ut fem lägenheter) och det känns som att nästan allting är på hyresgästernas villkor. Vi hyr ut till en familj som förstört en del men vi räknar inte med de kommer att ersätta något alls när de flyttar.
 
Jag har nyss blivit hyresvärd (hyr ut fem lägenheter) och det känns som att nästan allting är på hyresgästernas villkor. Vi hyr ut till en familj som förstört en del men vi räknar inte med de kommer att ersätta något alls när de flyttar.
Nä, det är lite så tyvärr. Vi hyr ut en stuga på gården och är jättenöjda med nuvarande hyresgäster. Men vi har haft ett riktigt bottennapp också. Hyresgästen kan lätt förstöra och lura oss på pengar utan att vi kan göra speciellt mycket åt det har vi insett 🤷
 

Liknande trådar

Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 772
Senast: Lager
·
Hemmet Ja.. Jag vet inte var jag ska börja.. Förra året i december blev det, efter tre års bönande och tjat, klart med att min hyresvärd...
Svar
7
· Visningar
1 784
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp