Katt i sovrummet

F

Fjunet

Får era katter vara i sovrummet eller har ni det som ett ställe där kroppen får "vila" utan allergener och katthår?
 
Sv: Katt i sovrummet

Från början var det tänkt att sovrummet skulle bli kattfritt. Men så kom de söta små liven hem och nu kan jag inte tänka mig att sova utan mina älsklingar i sängen.
 
Sv: Katt i sovrummet

Förut bodde jag i en tvåa och då stängde jag ibland ute äldsta katten som var liten då, Han somnade med mej men sen vaknade han och satt på golvet nedanför mej och gol.. han var väldigt högljudd och det var skitjobbigt att försöka sova :crazy:
Så han åkte ut ur sovrummet ett par månader på nätterna.
Nu har jag flyttat och bor i en etta och har inte möjlighet att stänga ut katterna... så de sover brevid mej på kudden och på min rygg (jag sover på mage). Men jag är snorig på mornana känner jag... det var jag inte förut... men anledningen att jag bor här är för att de ska kunna få gå ut, de finns inte tvåor på markplan... så här sitter jag :smirk:

Min kompis två katter pissar i sängen ibland så de får inte vara i sovrummet öht... funkar hur bra som helst.
 
Sv: Katt i sovrummet

Jag har katt för sällskapets skull med allt som följer med. Så för mig är det en självklarhet att mina katter får vara där jag är.
 
Sv: Katt i sovrummet

Jag har katterna i sovrummet (rättare sagt på kudden och under täcket :love: ) trots att jag är allerisk :o Jag har aldrig reagerat på min ras, men risken är ju större att jag kommer göra det när jag har dem i sovrummet... Om jag utvecklar allergi mot dem kommer de givetvis inte få vara i sovrummet längre, de har ändå sällskap av varandra på nätterna.

Den dagen vi skaffar barn kommer katterna inte få vara i barnets sovrum, och då kommer även städ och vädringsrutiner anpassas för att minska risken för allergi så mycket som möjligt (allergi är ju ärftligt)
 
Sv: Katt i sovrummet

Vår kisse och jag delar säng, men han har den på dagen och jag sover i den på natten. Han är ute och jagar på natten.
 
Sv: Katt i sovrummet

När jag skaffade katterna var tanken att stänga ute dem från sovrummet på nätterna för att minska allergirisken.

Det höll i knappt två veckor. Det gick inte att sova med katter som krafsade på dörren halva nätterna :smirk:

Dessutom är det mysigt att ha dem i sängen.

Du har ju bara en katt dessutom, vill den ha sovsällskap tycker jag nästan det är lite taskigt om den inte får det.
 
Sv: Katt i sovrummet

Absolut! De sover med oss om natten. Lilltejejen sover på sambons bröst eller nere vid hans ben och storkissen ligger vid/mot in midja.
 
Sv: Katt i sovrummet

Nu när jag och sambon flyttade till gemensam lägenhet (innan bodde vi i "min och katternas " lägenhet....så kände han det i alla fall...), bestämde han att inga katter fick vara i sovrummet.. :mad:
De sov i sovrummet den första natten i nya lägenhete, och de ligger där än, oftast på sambons bröst, medan han kliar dem i nacken :love:
 
Sv: Katt i sovrummet

Det är klart att mina busar ska få dela säng med mig!! Det är hur mysigt som helst med två furrande katter när man sover... :love: :love:
 
Sv: Katt i sovrummet

I min pojkväns och mitt rum får katterna vara när vi är hemma och har koll, annars brukar de ha en tendens att krypa in under bäddsoffan och det är såå jobbigt att få ut dem därifrån. I min pojkväns mammas rum får de inte vara alls. Dels för att det blir hårigt i sängen, dels för att en av katterna har en tendens att krypa under bäddmadrass och ALLT när han ska vila. Drar runt alla sovkläder, blir jobbigt att bäddaom varje dag. De får inte vara i min pojkväns lillebrors rum av samma anledning som de inte får vara i vårt rum.
 
Sv: Katt i sovrummet

Från början då jag & sambon flyttade ihop så skulle sovrummet vara kattfritt. Det fungerade väl typ någon månad... :angel: :angel:
Sedan började vi att slarva mer & mer och tisslut fick dom vara där jämt.

Så underbart att ha en katt vid fötterna, en vid axeln/halsen och en på ryggen/magen. Alla tre kurrandes. :love: :love: :love:
 
Sv: Katt i sovrummet

Ligger på sidan när jag sover och då har jag en katt framför bröstet som ligger med ryggen mot mig och jag ligger och kramar om henne. Den andra kurar helst ihop sig i knävecket eller så sover hon på klösträdet i sovrummet. Kan inte sova utan katt i sängen!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej alla! Min katt drack precis upp lite soja och undrar om det är okej, är det giftigt för katter?
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Freazer
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: Jeps
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Celinehenn
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 427
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp