Katt med en en extra tå...

R

Rianimare

Vad heter den rasen? Min kompis har en sån och hennes tassar ser ut som stora tennisracketar!! :D Jättesött! :love:
 
Det brukar kallas för skeppskatt. Men det är ingen ras, det är en defekt. Min stora katt har också extra tår.
 
det är väl inte ovanligt att Maine Coon katter har en extra tå....? men ALLA har det inte.
 
Defekten dyker upp hos olika raser, bla maine coon och norsk skogkatt, men det är inte något som SKA vara inom rasen, man ska inte avla på en sådan katt.
 
Okej.
Men när jag såg henne, Tummsan ;), första gången så var det första man såg fyra gigantiska tassar!!
 
Våran kattunge Mirre har det inte, men däremot hans mamma och hans 2 syskon i samma kull. Oh vad söööta dom var med sina stoooora tassar... :D Men dom var bokade, så vi fick Mirre, med normala tassar... ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
471
Senast: ufot
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 655
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 826
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp