Katt med hög feber

Men stackarn! :( Det måste väl vara någon slags infektion i hans kropp som inte läkts eller tagits bort och därför återkommer febern hela tiden?
Ibland önskar man att katter kunde tala :crazy:
 
Har dom gjort en ordentligt tox-undersökning så det inte är något han fått i sig? Vår katt fick i sig glukol som någon snäll ställt ut för att ta död på lösa katter och det tog lååång tid innan vet kom på vad det var. Fick tom byta vet för nr 1 envisades med att han förnodligen ahde nåt sår som blivit infekterat... ja det är därför han har feber, dregglar, inte kan gå rakt och enligt vet nr2 hade njurarna som små gruskorn! Så se till att dom gör en ordentligt utredning för giftiga grejjer, annars låter det helskumt att det håller i sig så länge och framochtillbaka...
 
Nej de har inte gjort mer än tagit "vanliga" blodprover. Alltså kollat blodvärden, blodbilden, vita/röda/osv, SAA (akutfasprotein), njurvärden, levervärden osv. Samt rtg buk och lungor.

Konstaterat att blodbilden (vita) visar att "han har någon slags infektion".

Dock tror jag knappast på förgiftning utefter symptomen - och antagligen inte de heller.

Imorse feberfri, även nyss. Men sänkt.
 
Jag hade en katt för många år sen som hade liknande . Jag trodde han skulle stryka med endast 6 månader gammal. Det tog fler dygn innan och stark antibiotika innan det började vända rätt håll. Än i dag vet inte vetten vad som var fel men gissar på kraftig infektion. Hoppas soda repar sig!
Hej min 6 månader katt är sjuk i hög feber sen i fredags med dropp och antibiotika, hur många dygn tog det för din innan det vände?
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
765
Senast: Habina
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 145
Hästvård I morse när jag skulle släppa ut hästarna var min femåring hängig. Han hade inte ätit, vare sig natt eller morgonhö. Inte druckit...
Svar
15
· Visningar
8 432
Senast: Immer
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
20 109
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp