Katt med klösproblem

T

twinstar

Min pojkvän har en katt med maniska klösproblem som resulterar att hon klöser upp stora sår på sig själv samt hudutslag i öronen mm. Hon har från och till (mest till) gått med tratt/socka i ett&halvt år nu. I samråd med veterinär har man testat både cortison och 'självläkande' samt undersökt i 12 veckor om det ev var matallergi. Men det var det inte.

Någon som har någon annan idé om vad det kan vara?
Känns som det sitter mest psykiskt.

Håll tummarna för att veterinären kommer upp med någon ny briljant idé. Ikväll är det dags för återbesök igen. :(
 
Veterinär som kan kattpsykologi kanske?? Ofta är ju "klös-och slickproblem" djupt rotade, men det finns en möjlighet att häva det mha antidepressiva.
 
Katten har fått prozac!!!

:)

Nåja, antidepressiva i alla fall. Får se om det funkar. Det ska provas i tre veckor iaf.
 
Lilla Stein avlivades förra veckan då hon inte svarade på anti-depressiva alls.

Nästa steg hade varit att göra henne till laboratorie-katt och ta hudprover och skicka runt henne till höger och vänster. Vi valde att låta henne somna in i stället! :cry:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 082
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 021
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 713
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Alternativen börjar ta slut. Hästen har varit halt i nio veckor nu. Veterinären är rådvill, jag likaså. Så snälla Bukefalister, kom med...
2
Svar
27
· Visningar
4 741
Senast: lillcrim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp