Katt och husbil

sthu

Trådstartare
Vi funderar på att köpa en husbil inom ett par år. För att få ut så mycket som möjligt av den vill jag att katterna ska följa med på resorna.
Men hur funkar det i praktiken? Ska de hållas i bur medan man kör eller kan de vara lösa i bodelen?
Någon som har erfarenhet av kombinationen katt och husbil/husvagn?
 
Alltid bur. Om ni krockar har ni katter som springer bort annars, i bur är dom där dom är. De kan heller inte slå ihjäl sig mot väggar/tak samt att i husbil så är det ju öppet fram till er och då är risken stor för katter under pedalerna. Så mitt råd är alltid bur.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Behöver köpa en kattlucka men det är ju värsta djungeln. Vill ha en bra pålitlig lucka, som öppnar och stänger som den ska, håller tätt...
Svar
16
· Visningar
730
Senast: KesoNeso
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·
Katthälsa På lördag ska katterna åka hem till mina föräldrar och bo där i två veckor. Det kommer gå bra, förutom en detalj: resan dit. Det är...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: sthu
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp