Katt och skratt...

kopparberg

Trådstartare
Min katt blir helt KNÄPP om jag skrattar! Inte skrattar ÅT henne om hon gör ngt knas, då ser hon bara förolämpad ut och sätter sig och tvättar sig.

Men om jag sitter och kollar på TV och börjar skratta, då tvärreser hon sig i soffan och BLÅSTIRRAR upprört på mig!
Och slutar jag inte då skratta, så GÅR HON DÄRIFRÅN! :confused:
Med en MKT förorättad, förskräckt min!

Jag har humör, så det händer att jag om ngt inte funkar som det ska, både drämmer i dörrar och svär långa haranger, men det bryr hon sig inte alls i. Kan titta på mig en gång, sedan fortsätter hon med det hon gör.
Så hon är INTE rädd för höga ljud.

I går tittade jag på "Time Out" på fyran, och började garva som jag inte gjort på flera år. Tårarna sprutade, och jag fick knappt luft, så kul hade jag.

Katten tvärreser sig i soffan, hoppar ner på golvet, och hoppar upp igen.
Ser kanonstressad ut, och plötsligt hoppar hon ÖVER mig i soffan i full fräs! :crazy:
Eftersom jag ju är helt oförberedd på det, och dessutom RÄTT "okontaktbar" pga att jag faktiskt håller på att "skratta ihjäl mig", så håller jag ju på att knocka henne rejält, för jag sitter ju inte still heller!

Varför blir hon så när jag har kul och skrattar?! :confused:
Ngn mer som har en så knasig katt?? :o
 
Hehe...förlåt men det låter jätte roligt =) Hon kanske inte tycker att familjen ska ha roligt, det passar sej kanske inte :D
:rofl:
 
Ja man kan ju undra om hon anslutit sig till ngn frireligiös sekt som tar avstånd från glädje eller ngt?! :D

Igår kunde katten ha fått en dansk skalle av misstag! :o

Kanske ska sätta ut henne på trappen nästa vecka när jag kollar på Time Out? :D
 
Min katt jamar när jag eller sambon hostar och nyser. Då ser hon frnärmad ut och så jamar hon bestört.
Slår aldrig fel. Vet inte om hon protesterar mot det höga ljud som blir då eller nåt.... :crazy:
 
Hon kanske tror att du skrattar åt henne?
Mina katter reagerar över "konstiga" ljud och honom blir helt galen om man börjar vissla. Hon jamar och jamar. Tror det är det höga ljudet som inte tycks om.. :smirk:
Du kanske skrattar extra högt? ;)
 
I vissa lägen gapskrattar jag ju, så det är ju högre än fniss.
Vete 17 om hon tror jag skrattar åt henne?! :confused:

Eller också garvar jag högt för LITE! :D
Jag får väl trugskratta en liten stund varje dag, så hon vänjer sig! :D
 
Vår med :)

Han fortsätter läääänge efter sista nysningen...

Mvh C + Gänget
 
hihihiii :rofl:
du får väl sluta skratta :D
nä skämt åsido ja har ingen aning varför hon beter sig som hon gör, tycker det låter rätt komiskt uallafall ....
 

Liknande trådar

S
Övr. Katt Har haft mina två katter i drygt tre veckor nu. Den ena (Tanza) bara bets och revs, både på oss (min sambo och mig) och på den andra...
Svar
16
· Visningar
3 445
Senast: Saril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp