Katt på rymmen!

Sablar22

Trådstartare
Findus har nu varit spårlöst försvunnen i 9 dygn :cry:
Imorgon ska det sättas upp en lapp på I*A hade jag tänkt..

Men jag är lite nyfiken på om ni också har rymmar-katter,
och hur länge dom brukar vara borta?
 
En av mina föräldrars katter var borta i 10månader innan han kom hem - lika fin som när han försvann. Han har en liten (o)vana att ta lite längre turer på våren så han kan vara borta 1-2 veckor o ibland upp till en månad innan han kommer hem igen. Man blir alltid lika orolig när han försvinner, fastän man vet att han alltid kommer hem... (han är 9år nu o gör samma sak varje(!) år)

Jag håller tummarna för att Findus snart kommer hem till dig igen! :)
 
hm..
min brukar försvinna ngt dygn då och då..
om katten e borta så länge så kan det vara att h*n har hittat ngn annan som ger den mat...
inte så skoj..
hoppas verkligen du hittar den..
 
Stackars!

Katten vi hade "när jag var yngre", brukade ränna iväg då och då. Hon var borta typ en vecka eller så tror jag.

När kissen kommer tillbaks är det nog läge för kastrering, om han inte redan är kastrerad?
Mattis ska bli kastrerad på tisdag..
 
Det är lite åt det hållet att vi också börjar tro
att Findus har adopterat någon ny familj :smirk:
Han är nämligen jättesocial och kelig, helt enkelt jättemysig!
Förut så har han kommit då vi har ropat på honom,
eller ja ibland har det kanske dröjt en halvtimme..men aldrig längre :(
 
Findus är kastrerad sen 2 år tillbaka..
så han blir nog inte så lycklig om vi skulle göra om det
:D
 
Förstår att du är väldigt orolig!
Kanske kan du be någon "se" vad han är(det finns väl de på forumet som kan sånt)? Om du förstår vad jag menar? :)
 
Håller tummarna att han kommer hemtraskandes snart.

Det längsta en av våra tidigare kattor varit borta var 2 hela veckor. Han var också kastrerad sen ett par år tillbaks. Det var lååånga veckor av oro, letande och väntan. Sen dök han upp och låtsades som ingenting den lille busen, han var inte ens speciellt hungrig.
 
Min släktings katt var borta i 5 månader (!!!???) ena året och 3 året efter. Det är ju varmt ute, så du behöver förhoppningsvis inte oroa dig.
Men alla tjejer här hemma håller tassen !!
 
Visst är dom charmiga..
"tjena matte..VAD I HEL****.. vart är min mat?" :eek: :mad:
Det dom inte tänker på att maten blivit gammal eftersom dom varit borta sålänge :D

Nu är det hela 10 hemska dygn som han varit borta :cry:
 
Sådär gör mina föräldrars katt, fast i kortare version. Hon äter upp sin mat, går ut genom altandörren, in genom ytterdörren och sen "Var 17 är min mat !!!"

Var du upp och såg deras Muffins? Hon har gått ner från 14 kg till ca 5 kg nu :eek: :eek:
 
vår han katt (när jag va liten)
var borta hela soomaren, och kom tebax mager som ett staket :( :cry:
men han repade sig ganska fort, hoppas din katt kommer hem snart!
 
*uääää*
Nu har jag onormalt ont i hjärtat :cry:
Han har fortfarande inte kommit hem,
det har nu gått 15 dygn!! :eek:
 
När jag träffade min sambo hade han två huskatthanar, innekatter båda två. Tjockis och Simba hette dom. En dag, i september var det, så var Tjockis borta! Han hade förmodligen hoppat från balkongen (inglasad, men min sambo kunde ibland glömma att stänga när han inte var hemma).
Två dygn senare så kom han i alla fall tillbaka, och allt var frid och fröjd.
Men, bara någon vecka senare så händer samma sak igen, och den här gången kom han inte tillbaka. Vi åkte runt i hela oxelösund och letade, men ingen Tjockis. Det började ju lida mot höst, så man var ju orolig! Vi hade gett upp hoppet när det en månad senare ringer från Arnö, som ligger ca 2 mil bort. Det var en barnfamlij som hittat Tjockis, och eftersom han var öronmärkt så hade de via polisen fått tag på min sambos nummer.
Familjen hade dock blivit så förtjusta i Tjockis så de fråga om de inte kunde få köpa honom. Vi (jag fick såklart vara med och bestämma ;)) sa då att om de tog båda katterna så kunde de få dem. Så nu lever de gott båda två med en barnfamilj vid skogen!
 
En kompis katt är ofta på rymmen, som längst var han borta i två (!!!) år... Han är rätt gammal nu, men om vårarna försvinner han sedvanligt ett par månader.

Undrar VAD de gör???
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: cirkus
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 102
Senast: nullo-modo
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 376
Senast: monster1
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 663
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Semester.
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp