Katt som gäspar?

Blå

Trådstartare
Vad betyder det när katten gäspar stort så fort den får syn på en? När man kommer hem? Eller när man klappar?

Blir den avslappnad? Eller blir den trött så fort den ser mig?
 
Kanske att den har just vaknat? :D
När jag kommer hem och ser katten möta mig med en gäsp så vet jag att hon har sovit bort typ hela dagen, som jag önskar att jag kunde göra ... :cautious::D
 
@Blå gäspande kan betyda olika saker beroende på situation. I ditt scenario, om katten ger dig ögonkontakt, blinkar och sträcker på sig i samband med gäspandet betyder det att den slappnar av 😄
 
Min brukar gäspa då vi har en intensiv diskussion om att han ska sluta gnälla ;) Det är som att han ger sig då han gäspar. En låång kombination av gäspning och jam.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
743
Övr. Katt Fungerar det? Kattlucka som läser av kattens chip i nacken? Vi måste göra nåt åt grannens katt som vägrar bo hos dem och kommer in till...
Svar
8
· Visningar
661
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 333
Senast: Scata
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp