Katt som inte äter?

Jag fick en tid idag 12.30 och nu har vi precis kommit hem igen men en sond. Kändes som en väldigt bra veterinär idag, inte samma som förra besöket, och både röntgen och ultraljud är gjort. Klinikens ultraljudsexpert hade tyvärr semester men det veterinären kunde se så var levern aningens liten och eventuellt är leverblodkärlen onormala, kanske en s k shunt. Har fått ny tid för ultraljud den 28/7 när experten är tillbaka .

Dom har även beställt nytt prov på gallsyror för att se om de är normala eller inte men provsvar har inte kommit än.

Nu blir det sondmatning och hålla tummarna att lilla Pipis vill börja äta själv igen. Tack till er som har tagit sig tid. :heart

Jag håller tummar och tår för Pipen att han börjar äta igen så snart som möjligt :heart
 
Jag fick en tid idag 12.30 och nu har vi precis kommit hem igen men en sond. Kändes som en väldigt bra veterinär idag, inte samma som förra besöket, och både röntgen och ultraljud är gjort. Klinikens ultraljudsexpert hade tyvärr semester men det veterinären kunde se så var levern aningens liten och eventuellt är leverblodkärlen onormala, kanske en s k shunt. Har fått ny tid för ultraljud den 28/7 när experten är tillbaka .

Dom har även beställt nytt prov på gallsyror för att se om de är normala eller inte men provsvar har inte kommit än.

Nu blir det sondmatning och hålla tummarna att lilla Pipis vill börja äta själv igen. Tack till er som har tagit sig tid. :heart
Tack för uppdatering och vad bra att det kollades ordentligt nu.
Håller tummarna för att han börjar äta självmant inom kort.
 
Att levervärdena är påverkade är kanske inte jättekonstigt om han inte äter, katter är känsliga för svält. Så det kan vara pga matvägran snarare än orsak. Men det ger ofta illamående, så kan bli ond cirkel. Dock kanske inte levern blir mindre av det.
Katter som mår illa kan sluta äta och vara jättetröga att få igång. Man kan testa ha matskålen högt, så han inte behöver krypa ihop över den när han äter.
Bra att du fått sond.

Håller alla tummar för er! Men som sagt, katter som slutat äta pga illmående kan vara jobbiga att få igång (jag matade 3 v innan min började äta igen, men det va pga njursten) så förhoppningsvis gör väl sondmatningen att han i så fall slutar må illa.

Lilla Pipen, hoppas han blir bättre snart :heart
 
Älskade Pipen, idag fick du somna in i min famn. Jag kommer sakna dig för evigt. ❤️
1595237468826.jpeg
 
Tack alla fina för omtanken. Det har varit en oerhört tung vecka och kommer säkerligen vara så ett tag till.

Har hela tiden tänkt att det kommer en ny kattvän så småningom men den ska inte vara röd för ingen kan jämföra sig med Pipen ändå så bättre att hitta något helt annat. Så jag började titta på raskatter, Brittiskt Långhår, och fastnade för nedan bild i en FB-grupp för rasen. Äsch, en röding, tänkte jag och bläddrade förbi bilden hundra gånger.....och sen har jag bläddrat tillbaka lika många gånger. Resultatet blir att den här lilla tjejen kommer flytta hem till mig i mitten på augusti. :heart

Minipip2.JPG
 
Tack alla fina för omtanken. Det har varit en oerhört tung vecka och kommer säkerligen vara så ett tag till.

Har hela tiden tänkt att det kommer en ny kattvän så småningom men den ska inte vara röd för ingen kan jämföra sig med Pipen ändå så bättre att hitta något helt annat. Så jag började titta på raskatter, Brittiskt Långhår, och fastnade för nedan bild i en FB-grupp för rasen. Äsch, en röding, tänkte jag och bläddrade förbi bilden hundra gånger.....och sen har jag bläddrat tillbaka lika många gånger. Resultatet blir att den här lilla tjejen kommer flytta hem till mig i mitten på augusti. :heart

Visa bifogad fil 54764
Hon är helt bedårande! 🥰
 
Tack alla fina för omtanken. Det har varit en oerhört tung vecka och kommer säkerligen vara så ett tag till.

Har hela tiden tänkt att det kommer en ny kattvän så småningom men den ska inte vara röd för ingen kan jämföra sig med Pipen ändå så bättre att hitta något helt annat. Så jag började titta på raskatter, Brittiskt Långhår, och fastnade för nedan bild i en FB-grupp för rasen. Äsch, en röding, tänkte jag och bläddrade förbi bilden hundra gånger.....och sen har jag bläddrat tillbaka lika många gånger. Resultatet blir att den här lilla tjejen kommer flytta hem till mig i mitten på augusti. :heart

Visa bifogad fil 54764
Hon ser ut att vara menad till dig ❤️. Grattis!
 
Tack alla fina för omtanken. Det har varit en oerhört tung vecka och kommer säkerligen vara så ett tag till.

Har hela tiden tänkt att det kommer en ny kattvän så småningom men den ska inte vara röd för ingen kan jämföra sig med Pipen ändå så bättre att hitta något helt annat. Så jag började titta på raskatter, Brittiskt Långhår, och fastnade för nedan bild i en FB-grupp för rasen. Äsch, en röding, tänkte jag och bläddrade förbi bilden hundra gånger.....och sen har jag bläddrat tillbaka lika många gånger. Resultatet blir att den här lilla tjejen kommer flytta hem till mig i mitten på augusti. :heart

Visa bifogad fil 54764

En sådan liten sötnos :heart Klart ingen ersätter Pipen men det finns ingen begränsning på hur mycket kärlek vi har i oss, den tar aldrig slut :)
 
Tack alla fina för omtanken. Det har varit en oerhört tung vecka och kommer säkerligen vara så ett tag till.

Har hela tiden tänkt att det kommer en ny kattvän så småningom men den ska inte vara röd för ingen kan jämföra sig med Pipen ändå så bättre att hitta något helt annat. Så jag började titta på raskatter, Brittiskt Långhår, och fastnade för nedan bild i en FB-grupp för rasen. Äsch, en röding, tänkte jag och bläddrade förbi bilden hundra gånger.....och sen har jag bläddrat tillbaka lika många gånger. Resultatet blir att den här lilla tjejen kommer flytta hem till mig i mitten på augusti. :heart

Visa bifogad fil 54764

Åh vad roligt! Jag har ju brittiska korthår. Var kommer hon ifrån? Bedårande söt ❤
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 700
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 281
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
39 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp