Katt som inte vill lämnas själv ! - Protest kissar??

E

Emma85

:confused: Hoppas någon kan hjälpa mej med ett litet problem vi har.
Det är så att vi har väldens goaste katt. :love: Hon fyller ett år om en månad och vi har haft henne sen januari 2007. Hon är nyligen kastrerad ( en vecka sen ca)

Hon är oftast väldigt duktig att gå på lådan men nu har det hänt flera gånger att vi upptäckt då vi/jag lagt mej att hon kissat i vår säng alltid på min sida (jämt samma ställe). Oftast kan vi koppla det faktum att hon kissat i sängen till att hon protesterar mot något oftast att hon varit själv vad hon anser är länge.
Igår tex kissa hon i sängen när jag satt i den antagligen för vi var borta på en fotbollsmatch och sen åt tårta hos en vän som fylde år var borta max 4-5 timmar. Men det börjar bli lite jobbigt att behöva bädda om sängen varenda gång det händer. :(

Jag har tvättat madreassen för hand (bor inte så att vi kan ta den i tvättmaskinen här, för små) för att få bort lukten men det verkar inte gett någon större efekt.

Har försökt ha dörren till sovrumet stängd jämt och att göra det till förbjudet områda helt men det slutar med en katt som sitter utanför och jamar högt tills min sambo ger upp och släpper in henne.

Kan det räcka med att bara ha dörren stängd då vi inte är i sovrumet? Men hon kissa ju när jag var där med igår.....
och om vi har dörren stängd kämpar hon bara jätte hårt för att komma in dit vi har prövat.
Funderar på att bara ha dörren stängd då vi ska vara borta länge men är rädd hon ska börja kissa på nått annat ställe hon inte får då tex soffan som är svårare att tvätta än sängen......Hur stor risk tror ni det är?

Kan tillägga att hennes förra ägare ville bli av med henne just för att hon kissade där med men de trode det berode på att hon inte trivdes med deras andra djur ( några hundar och hennes mamma, vår katts mamma alltså :)) så de trode det skulle lösa sig när hon kom till oss. Men det verkar ju inte vara så och det börjar hände oftare och oftare har hänt 3 gånger på en vecka nu ! :mad:
Funderar på om en kompis kan vara bra, men tyvärr omöjligt just nu pga av sjukdom hos mej och ytan vi bor på vore inte snällt mot katten/katterna. Har även prövat fy spray viss eftekt men har hänt hon kissat när vi haft det på med.....

Hoppas nån har något bra tips om hur vi kan få henne att sluta på ett bra sätt!
 
Sv: Katt som inte vill lämnas själv ! - Protest kissar??

Puttar upp

ingen som vet??
Nu har hon varit kastrerad i en vecka och kissar ÄNNU MERA inne 3 gånger alla i min säng aldrig min sambos säng inte alls kul att bytta lakan jämt ju!

Ringde vetrinärn idag då jag funderade på urinvägsinfektion eller liknande eller om det hänt något under/efter kastreringen men det hade de aldrig hört talas om att sånna här komplikationer kunde uppstå och vid urinvägsinfektion sa de att katten mest skvätter lite när den kissar. Men hon sitter ju på täcket och kissar så att allt blir blött även maddrassen.

Har prövat fy-sprey, Citron mm
Nu är dörren stäng till sovrummet men då vi bor trångt (40 kvm) så kännde det inte bra att utestänga henne och hon är gärna i vårt sovrum ligger där och sover. Så nu sitter hon utanför dörren och ser ledsen ut. I natt kommer hon sitta och jama utanför dörren vi har försökt tidigare med det. Ska även skaffa en låda med tak/hus och pröva en annan sand men tveksam till att felet ligger där.


Ingen med liknade problem eller bara nått tips!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 700
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 320
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 293
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 621
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp