Bukefalos 28 år!

Katt som kissar inne...

Rebecka83

Trådstartare
sitter och funderar hur jag ska göra. Har en honkatt som nu är 3år. I november började hon kissa inne. Oftast på samma ställe. Har testat "fy-spray", citrondoftande skurmedel, extra kattlåda osv. men inget hjälper.. 2-3ggr i veckan får jag skura kattpiss.

Har någon nåt tips för jag har tappat orken, jag orkar inte med detta längre. Tankarna går mot att avliva henne.

Hon är kastrerad som 2åring. Hon började inte löpa fören då och veteterinären hittade ett antal systor i livmodern när han tog bort den. Började fundera om hon har nån typ av hormonrubbning.. kanske långsökt tanke.. man har ju funderat på det mesta vid det här laget.

Har även två hankatter hemma som hon vuxit upp tillsammans med. Hon blir rätt lätt stressad och tycker inte om främmande människor. Dock är hon lugn med mig.
 
Sv: Katt som kissar inne...

Ställ kattlådan på det ställe hon oftast går på och flytta den successivt dit där du vill ha den om det går, annars kan den väl stå där?
Införskaffa Feliway också för jag tycker det där låter som ett stressbeteende, googla eller sök här på Buke så ser du vad det är. Min mammas honkatt har slutat bajsa utanför lådan genom att ha det.
Jag skulle även göra en vet. koll med blodprov för att säkert kunna utesluta något fysiskt fel.
 
Sv: Katt som kissar inne...

Fy spray m fl medel brukar desswärre få motsatt effekt. Katten werkar tycka att stanken endast kan twättas bort med lite kiss, och så blir det en ond cirkel.

Testa Feliway, helst både i sprayform på den plats hon kissar på och i DAP-form. Googla och läs mer. Produkterna finns på apotek och hos weterinär.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 944
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Börjar med att skriva att hunden ska till veterinär vid lunch idag för detta. Vår kastrerade hanhund på dryga 2,5 år har helt...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: Bexzor
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 265
Senast: Nominous
·
Katthälsa Jag varnar för ett långt inlägg, men skulle behöva lite tips och råd från er om vad det kan bero på och vad jag kan göra åt det. Jag...
Svar
6
· Visningar
2 966
Senast: Beckie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp