Katt som snuttar på sig själv

Ektopia

Trådstartare
Som rubriken lyder, vår stallkatt snuttar på sig själv i samband med att hon tvättar magen. Hon spinner, trampar och verkar tycka att det är det mysigaste som finns.

Det är en katthona, 2 år, kastrerad. Är detta vanligt förekommande? :confused:

20220927_072907.jpg
 
Som rubriken lyder, vår stallkatt snuttar på sig själv i samband med att hon tvättar magen. Hon spinner, trampar och verkar tycka att det är det mysigaste som finns.

Det är en katthona, 2 år, kastrerad. Är detta vanligt förekommande? :confused:

Visa bifogad fil 101502

Säger också att det är ett vanligt beteende hos en katt som tagits för tidigt från mamman. Har själv haft en honkatt som hela sitt vuxna liv snuttade på en tass och spann. Hon blev som kattunge av med sin mamma vid 3 veckors ålder.
 
Kanske att kisse blev tagen från mamma för tidigt, hon är ny hos oss sedan ett par veckor tillbaka så jag kan ju bara gissa.

Nu är hon i alla fall en mycket uppskattad stallkatt som alla gärna myser med så snart de får chansen ❤️
 
Vår 1½ åriga hona som är kastrerad har haft sedan hon flyttat hit en snuttfilt. Hennes mamma gick bort när hon var 8 veckor om jag inte minns helt fel nu därför upplevde jag henne som mera barnslig när hon kom vid 12 veckor i mot vår hankatt som var 13 veckor när han kom och hade haft sin mamma hela tiden.
 
Kattungar som tas för tidigt från sin mamma kan utveckla den typen av beteenden. Jag har inte träffat på någon som snuttar på sig själv men på filtar, människor osv.
Våra kattungar gjorde så, på hunden (!!) då deras mamma dött i förtid..... De typ snodde ihop en liten hårtofs och snuttade lyckligt. Hunden var en Gordon Setter, han tog inte illa vid sig och katterna var nöjda!
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
477
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min ena katt verkar tyvärr inte komma hem igen och den som är kvar hemma är väldigt ledsen och letar efter honom överallt Tankarna har...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: caradan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp