Bukefalos 25 år!

G

Gul22

Min kattpojke, född 20/5, har fått för sig att man kan bita i alla. Inte i allt utan i ALLA läs mig främst. Ytterst irriterande. Är det vanligt? Har det med tandfällning och så att göra? Eller är han bara en stor och stark kisse som ska visa precis hur stor och stark han är?
Jag brukar fräsa åt honom (försöker låta som en annan katt alltså), föser bort honom vid behov. Säger "nej" med tydlig stämma. Det funkar då och sen kommer det igen. Inte hela tiden oavbrutet alltså men flera gånger varje dag. Ytterst frustrerande. Tips någon?

Jag tycker att det verkar vara tänderna, Vid 6 mån har dom fällt klart alla tänder. Min Fia släppte sin sista när hon var 6 månader och alltså redo. Så ta det lungt med dom för en tid. Det kliar ju väldigt och dom kan ju inte stoppa in handen och klia, utan måste bita i nått annat för att få den effekt.
Så mitt råd är att låta honom vara, låta tugga på er och så vidare. Inte Bita alltså men nagga går bra, det är ju en kärleksförklaring.

Lycka till !! :bump: :bump: :bump:

G

Gul22

Tack, det var oxå min tanke att det kliar i tänderna. Men å andra sidan vill jag inte att han blir en sån som jagar händerna så fort man klappar honom.
Jag har bara tidigare haft honor och jag måste säga att det är ganska stor skillnad på tjejer och kilar. Har du oxå gjort den vetenskapliga (?) upptäkten?

Våran lilla katta var också så där. Vi trodde att hon var tokig alltså riktigt. Men hon är MYCKET bättre nu så nånting har gått över. Det blir bättre om ni kan stå ut.

B

Buster

Jag tror att de e för att din katt börjar få tänder... skaffa leksaker som är mjuka som han kan bita i.. :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
3 313
Övr.Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
24 895
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I onsdags, vid lunch ungefär, packade jag och en kompis ihop oss och rullade ner mot Falsterbo. Tältet packat och vi skulle tälta på ett...
Svar
1
· Visningar
872
Övr.Katt Hejsan, Snälla ge mig råd på hur jag ska göra. Jag har en 10 årig katt som hatar min 5 månaders valp. Eller ja hatar kanske är att ta...
Svar
5
· Visningar
1 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8
  • Vad hände med doodlarna?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Ostbågar eller ostkrokar?