kattabstinens...

E

eldhroka

Hej allihopa!

Sitter här och har riktig kattabstinens... :crazy: ...När jag läste Asso Sarastro´s signatur så började jag tänka på de katter jag haft.... :D

Det är något speciellt med katter, jag gillar deras sätt att de inte går att styra hur som helst... De har sin egen vilja... Mina katter har alltid lyckats linda mig kring sina tassar på en gång... Särskilt minns jag siamesen som hade så många hyss för sig... När man sen upptäckte honom så såg han totalt oskyldig ut och vrålade fram "Det var inte mitt fel, det var den andra katten!" När man man då sa åt honom att man inte trodde på det så tittade han på en och såg ut att säga "Jag är siames" :D Så minns jag självklart siamesblandningen som jag hade för många år sen.. Han tjattrade på dagarna i ända och ibland även nätterna.... Började man prata med honom så fick man helt enkelt skylla sig själv :D Dock lärde han mig mycket om kattspråk och dess olika ljud och efter nåt år så kunde jag få honom att komma springande genom att "jama" på samma sätt som han gjorde när han ville att jag skulle komma dit han var.. Har även fungerat på mina senare katter.. Så minns jag att han (till mammas stora fasa, jag bodde hemma hos föräldrarna då) älskade att klättra i vardagsrumsgardinerna..Han klättrade upp i dem, sprang tvärsöver gardinstången, ned för nästa gardin, landade i hörnsoffan, körde ett race i den, ut ur rummet, ut i köket, ned för trappen osv.. :D
Och ingen kan väl förolämpa en som en siames... När de knycker så där på svansen som bara siameser kan göra och sätter upp nosen i vädret och talar om med hela kroppen "Hmpf..Du duger inte...Jag pratar inte med dig just nu.." (En bekants siames gjorde så när jag var hundvakt där..så länge hon var borta så var jag så bra att prata med men när hon kom hem så gjorde han precis som jag skrivit ovan..) Min egen siameskille var likadan.. När mamma var och hälsade på så kröp han ned bredvid henne i sängen när hon gick och lade sig.. När jag sen hade borstat tänderna och allt det där och gått och lagt mig, då knyckte han till på svansen, rätt i ansiktet på henne, satte nosen i vädret och gick därifrån....Samma visa under hela veckan som hon var uppe och hälsade på....

Nu träffar jag ju iofs min ena katt varje dag då jag är hos hästen men det är ändå inte samma sak.. Det är en dam med mycket bestämda åsikter om saker och ting...Hon talar om precis hur hon vill ha det och det syns direkt om hon är missnöjd... Jag brukade berömma henne när hon kom hem med en råtta eller fågel i munnen, då fick hon något extra gott.. (Sheba eller liknande) Hon har lite svårt att förstå att det inte är lika uppskattat i hennes nya hem... Sambons mamma blir arg på henne om hon tar fåglar och råttor vill hon inte ha in i huset.. Konstigt :angel: ... Den katten är även så att om det regnar ute så måste det ju vara människornas fel... Då kan hon med bestämda steg gå fram till en och smälla till en med tassen i ansiktet... Om man har tur så får man bara en sur blick :D... Samma sak gäller om hon har missat nåt byte som hon har jagat, då är det ju självklart människornas fel att hon missar....

Ja, de är för härliga...Varför ska man vara allergisk :(

Mvh Anna :)
 
hihi...ja de är för härliga! Har två katter, en gammal hona (norsk skogkatt) 12 år och hennes förstfödda son som är 6 år.
Honan har under de 11,5 åren vi haft henne en mycket bestämd och egen dam. Den enda gången man duger att kela med är när hon är hungrig.
Annars är hon hemsk! Hon kan gå förbi en helt lungt men helt plötsligt slå till en med tassen på bennet med alla klorna ute och sen fräsa! :rofl: :rofl: Det hör till vardagen... :eek: Ja, sen har hon ofta ont i huvudet. Då ska man inte närma sig henne... :crazy: Det räcker att man är 2 meter ifrån henne och hon lägger sig i anfalls position. Hon är en liten satmara som kan bitas när som helst! Fast jag älskar henne iallafall :love:
Hanen (bebisen) han är raka motsatsen. Den snällast katten som finns! Fat gillar inte barn och damsugare...livs farliga! :smirk: en liten fegis. Går inte ut när det regnar...eller blåser...eller är mörkt...hmmmmm...bortskämd... :love:

Mina små mysiga monster :love:
 
enig,katter är speciella.
vad skulle man gjordt utan dom? :D
 

Liknande trådar

Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 239
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Övr. Katt ... och det känns som mitt hjärta har gått sönder. För lite mindre än ett år sedan, efter ännu en otäck infektion från bett av någon...
Svar
8
· Visningar
1 758
Senast: cirkus
·
Katthälsa Katt: Hankatt 2 år, kastrerad vid ca 6 mån ålder. Moder förvildad o avlivad av katthem. Uppfödd på flaska. Troligtvis...
Svar
10
· Visningar
2 402
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp