Kattbilder #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckothecat och Sheldon fick motioneras och aktiveras med lite hoppning idag. Men eftersom jag av nån anledning bara kan ladda upp en bild/ inlägg så blir det på Sheldon denna gång :)
 

Bifogade filer

  • 33_sheldonhopp2.jpg
    33_sheldonhopp2.jpg
    358,7 KB · Visningar: 60
Svante och Olof älskar sitt nya klösträd fortfarande efter ett par veckor. Används både till sömn och lek 💕

Olof och jag har nu hittat en bra ö.k ang att klippa hans klor trots att han varit motsträvig och lite rädd för det tidigare. Han är lite skeptisk ännu men det börjar funka lugnt och fint så kommer bli ännu bättre med samma väg.
Superskönt - vill kunna klippa själv utan krångel närhelst och nu börjar det funka ! 👍😄

Film på Svante i trädet nu ikväll :

 
Merlin 2019-01-23.jpg

Snart 6 månader och dags för kastrering på tisdag. Nu är Merlin lika stor som de bondkatter vi hade när jag var liten. Tydligen växer sibirer ända till 5 år... han kommer bli STOR. Nån som har tips vad jag behöver tänka på efter kastreringen? Behöver hankatter ha tratt?
 
Visa bifogad fil 24411
Snart 6 månader och dags för kastrering på tisdag. Nu är Merlin lika stor som de bondkatter vi hade när jag var liten. Tydligen växer sibirer ända till 5 år... han kommer bli STOR. Nån som har tips vad jag behöver tänka på efter kastreringen? Behöver hankatter ha tratt?
Jag fick tratt till min förra hankatt, i övrigt håll koll så att det läker och ser bra ut.
 
Hur länge sedan är det ? (Nyfiken)

Jag vet inga veterinärer numera som brukar ordinera tratt per standard faktiskt för kastration hankatt. Oftast syr man ju inte ens och katten är inte smärtpåverkad öht och allt läker typ obemärkt direkt .
Runt 5 år sen så det var ett tag sen.
Honkatten min var inge rolig hon kom åt trots tratt.
 
Ah - ok. Finns säkert veterinärer idag som per rutin ordinerar tratt ändå men som sagt - jag vet inte en enda 😄

Honkatt är ett större ingrepp och annorlunda .
Oh ja, där får man metacam å grejer. Å viga är dom jäklarna med 😂
Kanske är vana vid alla operationer som en standard.
Nu vid honkatten fick jag med mat hem oxå, det fick jag inte med hannen. Samma klinik.
 
Oh ja, där får man metacam å grejer. Å viga är dom jäklarna med 😂
Kanske är vana vid alla operationer som en standard.
Nu vid honkatten fick jag med mat hem oxå, det fick jag inte med hannen. Samma klinik.

Ja det är ett lite större ingrepp för honkatt som sagt, men verkligen så bör ju inga veterinärer köra på ”standard” för alla operationer utan verkligen hänga med i utveckling och anpassning kan jag känna 😳

Varför fick du med mat till kissen i sammanhanget ? Det kan väl knappast vara kopplat till själva ingreppet känner jag ? 😳
 
Ja det är ett lite större ingrepp för honkatt som sagt, men verkligen så bör ju inga veterinärer köra på ”standard” för alla operationer utan verkligen hänga med i utveckling och anpassning kan jag känna 😳

Varför fick du med mat till kissen i sammanhanget ? Det kan väl knappast vara kopplat till själva ingreppet känner jag ? 😳
Nä det var specialmat för kastrerade kissar.
 
Nä det var specialmat för kastrerade kissar.

Ren försäljning /säljkampanj med andra ord från kliniken . Trist .

Det finns inga särskilda foder för kastrerade katter som är applicerbart generellt.
Ffa inget foder man säljer/skickar med bara för att katten i sak blivit kastrerad /steriliserad hos kliniken . 😕
 
Ren försäljning /säljkampanj med andra ord från kliniken . Trist .

Det finns inga särskilda foder för kastrerade katter som är applicerbart generellt.
Ffa inget foder man säljer/skickar med bara för att katten i sak blivit kastrerad /steriliserad hos kliniken . 😕
Japp desutom rc provade blötmaten hatade den, skitsvår å få ur förpackningen å knappt nån sås.
 
Japp desutom rc provade blötmaten hatade den, skitsvår å få ur förpackningen å knappt nån sås.


Fattar inte riktigt sammanhanget ang det men oavsett så känns det som du borde kunna hitta en seriösare och sundare veterinärklinik än den du redovisat 👍
Om du med rc menar Royal Canin så det är inget särskilt mirakelfoder det heller 😎
 
Fattar inte riktigt sammanhanget ang det men oavsett så känns det som du borde kunna hitta en seriösare och sundare veterinärklinik än den du redovisat 👍
Det var den som dom skickade med. Jag gillade dom förut men måste säga att föra året har dom bara sjunkit mer och mer.
 
Haft en liten fotoide länge. Tycker min Lysa är väldigt lik Pusheen (fast Lysa är förståss inte tjock, utan bara fluffig 😇). Så nu håller jag på att fota henne som massa Pusheen-dekaler 😂😍. Hon tycker det är kul, vara i centrum, få leka och äta godis på köksbordet.
 

Bifogade filer

  • DD8BD531-82BC-45E3-B4E7-3D4FC64FBC84.jpeg
    DD8BD531-82BC-45E3-B4E7-3D4FC64FBC84.jpeg
    339,8 KB · Visningar: 49
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
34 272
Senast: Scandi
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 593
Senast: Therese1988
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
904
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp