Kattbilder #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
En dusch och fön-film på Sheldon från igår.

Och ett foto på honom 😻
Älskade underbara katt ❤️
 

Bifogade filer

  • EDFD6B95-D024-4C99-89DD-DF278ED6E43F.jpeg
    EDFD6B95-D024-4C99-89DD-DF278ED6E43F.jpeg
    306,1 KB · Visningar: 8
Ja, hon blir sällan så panikslagen som när man tar fram en rulle med aluminiumfolie! Ganska vanligt tror jag, det rasslar ju och låter lite obehagligt när man drar ut en bit.
Huh! Jag har fått bilden att de snarare blir fascinerade, iallafall när man skrynklat ihop dem, jag har gjort bollar av aluminiumfolie som någon katt fått leka med (under uppsikt, det är ju inte bra om de sliter i den och försöker äta förstås) och de har äälskat prasslet.
 
En dusch och fön-film på Sheldon från igår.

Och ett foto på honom 😻
Älskade underbara katt ❤
Åååh vilken duktig katt!!! Och fiiiiin såklart :love:

Jag törs inte ens tänka på hur Alice skulle reagera .. :meh: Enda gången jag lyckades i duschen var när jag var tvungen att tvätta henne i baken och hon klamrade sig fast vid mitt ben så att jag fick mina händer fria :rofl: Smart med korgen!
 
Haha ja. Induktionshällen tjuter lite pga dålig kastrull så det kan jag ändå förstå, men strykbrädan :confused:
Alice kan skutta till när jag håller på med grejen där jag hänger upp kläderna för att torka (herregud ordet försvann ur mitt ordförråd just nu 🙄) och det är ju för att det slamrar till lite när man håller på.

Men åh, nu kom jag på en grej till som Alice är rädd för - långa skaft! :rofl::rofl: Alltså, moppar eller sopborstar med långa skaft whatever med långa smala skaft .. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Knaskatt :rofl:
 
Åååh vilken duktig katt!!! Och fiiiiin såklart :love:

Jag törs inte ens tänka på hur Alice skulle reagera .. :meh: Enda gången jag lyckades i duschen var när jag var tvungen att tvätta henne i baken och hon klamrade sig fast vid mitt ben så att jag fick mina händer fria :rofl: Smart med korgen!

Haha ja han tycker det är skönt. Springer självmant in i duschen när jag förbereder deras schampo och balsam. Fast förra gången råkade jag föna honom på snoppen... och det gillade han INTE så jag har faktiskt fortfarande ett sår/ärr på magen sen dess. Känns ändå bra att han säger ifrån om det är nåt han inte gillar 😂.

Korgen funkar faktiskt väldigt bra, båda utställningskatterna gillar att duscha ännu mer sen jag började använda den (så ska väl köpa nån snyggare), men duschade en annan katt som klättrar i duschdraperiet innan vid dusch men hon satt hur lugnt och tryggt som helst i den 👍🏻.

Slänger in en bild till på lilla (stora...) sötnosen.
 

Bifogade filer

  • 198D7722-93AD-4F43-8565-3F5AA6A044B7.jpeg
    198D7722-93AD-4F43-8565-3F5AA6A044B7.jpeg
    304,7 KB · Visningar: 30
Jag har spenderat en härlig helg i Stockholm och hon från föreningen som förmedlat Olof och Svante till mig, som jag blivit väldigt god vän med, har passat småkillarna åt mig 💕

Nu är de nöjda att matte är hemma 🐱
 

Bifogade filer

  • A84164F8-EBB2-468C-B758-5357FE255009.jpeg
    A84164F8-EBB2-468C-B758-5357FE255009.jpeg
    317 KB · Visningar: 59
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
34 358
Senast: Scandi
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 593
Senast: Therese1988
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
904
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp