Kattbilder #4

Status
Stängd för vidare inlägg.
29764

Pojkarna balanserar lite på gränsen till växterna men hittills har allt överlevt. Dom ser lika stora ut enbart pga att Sixten sitter 25 cm närmare mig :laugh:
Tillägg: jag vet att Sauron ser förjäklig ut, han ska till frisören snarast :)
 
Två kompisar chillar (blev inte mycket rum över för den tvåbenta i sängen). Megara försöker gosa men min pappas labbe blir lite förvirrad med en katt som stryker sig när hon går fram och tillbaka under hundmage och mot frambenen och bröstkorgen.

40895658433_f0a183f4d8_n.jpg


33984938258_43d3d27bbc_n.jpg
 
Idag fyller Sigge 16 år! :love: Min fina fina katt.

KvHnf5A.jpg

e7kBmI1.jpg


Skrev denna födelsedagshälsning på facebook:
Sigge 16 år

Idag fyller Sigge 16 år. År efter år skriver jag ett födelsedagsinlägg till honom, det har blivit många genom åren. Jag tröttnar aldrig, för jag vet att en dag kommer jag inte längre kunna skriva det igen.

Jag brukar skriva en liten text om ett fint minne när Sigge fyller år. Det finns många, vi har ju hängt ihop sedan jag var 9 år. Men just i år tänkte jag skriva mer om oss i nutid. Mamma och pappa brukar ofta säga ”Det är tur att du har Sigge”. Och det är verkligen tur att jag har honom. Tänk att just jag skulle få en så fin vän att dela mina dagar med. Alla tårar som han torkat med sin lena päls, och all glädje jag har delat med honom. Han finns alltid där.

När jag går hemifrån får han alltid en puss på huvudet. ”Hejdå älskling” säger jag. Han ser alltid lite besviken ut, som att han säger ”Vadå hejdå?”. Och alltid när jag ska hem tänker jag alltid att jag ska hem till Sigge. Han står alltid vid dörren, som att han vet att det är jag som kommer upp i trapphuset. Han blir så glad att svansen skakar (och dreglet droppar, det är inte så fräscht - men fint ändå). Ofta trillar han på mattan i hallen så att jag kan klappa magen. Sen följer han efter mig vart jag än går, fram och tillbaka här hemma. Jag säger töntiga saker i stil med ”vad har du gjort idag?” och han svarar med kväkiga små mjau. Jag klappar och pussar, han kurrar och gosar. Så fortsätter det. Så otroligt mycket kärlek varje dag.

Det bästa Sigge vet är att gå ut i trädgården. Han behöver ingen sele längre, han går ändå inte så långt och brukar hålla koll på mig. Han springer oftast ner för trappan och jag för skynda för att hänga med. När vi väl är ute har han nu blivit så modig och låter alla som vill säga hej till honom. Till och med barnen. Mammahjärtat svämmar över av stolthet. När han är nöjd med utevistelsen ställer han sig vid dörren. ”Nu är jag klar!”. Han hittar oftast hem själv. Ibland blir det lite fel, och han ställer sig utanför Andreas och Lisa en trappa ner och bestämt ska in där. Efter lite övertalning hänger han med sista trappan upp till oss. Allt är inte så lätt när man är gammal. Men han är lycklig ändå.

Och det är jag med. Visst tänker jag ibland att vi lever på lånad tid tillsammans. Men jag tänker också att NU, nu finns han. Hans gosiga päls och fina ögon. Hans små ljud och kurr. NU. Och jag är så otroligt tacksam för det varje dag. Älskade lilla katt. Och ja, nu trillar tårarna ner för kinderna. Måste gå och pussa lite mer på Sigge. Det hjälper alltid.

Grattis på födelsedagen finaste Sigge :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 076
Senast: Soffan74
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 592
Senast: Therese1988
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
904
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp