Kattbilder #5

Gött att ha en kompis.
 

Bifogade filer

  • 5DE2D77B-3F21-4DDD-A236-87E7D1020373.jpeg
    5DE2D77B-3F21-4DDD-A236-87E7D1020373.jpeg
    221,5 KB · Visningar: 45
@Lager @_Taggis_
Selkirk är en underbar ras 😍. Lovikka är otroligt snäll och okomplicerad (nu anser jag ju iof att det inte finns några dumma djur, men ordet snäll beskriver henne verkligen!). Perfekt sällskapskatt, lagom aktivitet, gillar att vara med, göra tricks osv men river inte lägenheten om hon inte blir aktiverad/får uppmärksam.

Pälsen är mer lättskött än den ser ut att vara, min långhåriga huskatt kräver mycket mer vård för att inte få tovor.
Nu har nog Lovikka väldigt bra kvalitet för hon har aldrig haft nån tova.
Generellt säger man väl att dom behöver borstad/kammas nån gång i veckan och dusch ibland. Men det varierar mellan olika pälskvaliteter, har hört om Selkirk som blir toviga trots daglig kamning, men såna varianter finns väl hos alla långhår.
Hon/Selkirk fäller men inte så att det yr omkring i hela lägenheten eller blir hårigt där hon ligger (som det blir av mina andra) utan den lösa pälsen är liksom kvar tills man kammar bort den från katten.

Så enligt mig en otroligt trevlig ras 😍.
Och eftersom det råkade bli lite OT slänger jag in en bild från när hon duschade senast, hon älskar att duscha 😍 (försökte lägga in film men lyckades inte).
B67EE82A-0B7D-47DE-A613-47DA95318D8C.jpeg
 
@Lager @_Taggis_
Selkirk är en underbar ras 😍. Lovikka är otroligt snäll och okomplicerad (nu anser jag ju iof att det inte finns några dumma djur, men ordet snäll beskriver henne verkligen!). Perfekt sällskapskatt, lagom aktivitet, gillar att vara med, göra tricks osv men river inte lägenheten om hon inte blir aktiverad/får uppmärksam.

Pälsen är mer lättskött än den ser ut att vara, min långhåriga huskatt kräver mycket mer vård för att inte få tovor.
Nu har nog Lovikka väldigt bra kvalitet för hon har aldrig haft nån tova.
Generellt säger man väl att dom behöver borstad/kammas nån gång i veckan och dusch ibland. Men det varierar mellan olika pälskvaliteter, har hört om Selkirk som blir toviga trots daglig kamning, men såna varianter finns väl hos alla långhår.
Hon/Selkirk fäller men inte så att det yr omkring i hela lägenheten eller blir hårigt där hon ligger (som det blir av mina andra) utan den lösa pälsen är liksom kvar tills man kammar bort den från katten.

Så enligt mig en otroligt trevlig ras 😍.
Och eftersom det råkade bli lite OT slänger jag in en bild från när hon duschade senast, hon älskar att duscha 😍 (försökte lägga in film men lyckades inte).
Visa bifogad fil 44026
Inte mycket kvar där.:laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
57 58 59
Svar
1 173
· Visningar
68 232
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
632
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
30 244
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
792
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp