Kattbilder #5

Eller gratismat! Pipen vann en fototävling vid ett tillfälle som Purina One anordnade. Han vann en årsförbrukning av Gourmet. Ni kan gissa hur mycket av det jag fick skänka bort? :cool::laugh:

Missia hade glatt glufsat i sig det. Gourmet Gold och Sheba (men ENDAST bitar i sås) var den enda blötmaten Hennes Höghet nedlät sig till att äta. Dumma matte försökte fjäska med specialnäringsmousse från veterinären för att få upp kisse i vikt... och som enligt vet skulle vara helt oemotståndligt för katter. Ni kan ju gissa vad som hände :grin:
 
Den här pinnen är ett måste att busa lite med i sängen
IMG_20200805_190038.jpg
 
@Caoimhe Älva är så fin! :love:

Men hur, HUR, lyckas du att ta så bra bilder på Älva?
Jag tycker att jag lever med mobilen i handen för att vara redo att ta en bild vid tillfälle, men så fort kameran åker upp så vänder de rumpan till :D Jag FATTAR INTE hur de vet när just kameran är uppe? Det finns liksom tusen andra gånger jag sitter med mobilen mellan mig och katterna och de kunde inte bry sig mindre :cautious:
 
@Caoimhe Älva är så fin! :love:

Men hur, HUR, lyckas du att ta så bra bilder på Älva?
Jag tycker att jag lever med mobilen i handen för att vara redo att ta en bild vid tillfälle, men så fort kameran åker upp så vänder de rumpan till :D Jag FATTAR INTE hur de vet när just kameran är uppe? Det finns liksom tusen andra gånger jag sitter med mobilen mellan mig och katterna och de kunde inte bry sig mindre :cautious:
Åh, tack så mycket! :love:

Först och främst så får jag väl erkänna att bilderna ser väldigt annorlunda ut om de är fotade på min mobil eller på min Nikon. Sedan har jag inte lärt känna min Nikon-kamera alls lika bra som jag borde - jag skyller det på att fotokursen blev inställd. :p Jag skulle också ljuga om jag sade att jag inte hade hundratals misslyckade bilder på Älva...

Fail2-01-01.jpeg


Men i stort är Älva en, i mitt tycke, löjligt fotogenisk katt. Ibland kan hon vara väldigt ovillig att titta åt samma håll som kameran, men igår löste jag det till exempel med att vifta en vippa ovanför kameran.
 
Det är tufft när man varit igång och lekt hela kvällen och sedan dessutom, när man är klar, måste sitta och hålla koll så matte äter sin egen mat ordentligt. Kunde inte hålla ögonen öppna.
 

Bifogade filer

  • IMG_20200806_204618.jpg
    IMG_20200806_204618.jpg
    169,6 KB · Visningar: 19
Åh, tack så mycket! :love:

Först och främst så får jag väl erkänna att bilderna ser väldigt annorlunda ut om de är fotade på min mobil eller på min Nikon. Sedan har jag inte lärt känna min Nikon-kamera alls lika bra som jag borde - jag skyller det på att fotokursen blev inställd. :p Jag skulle också ljuga om jag sade att jag inte hade hundratals misslyckade bilder på Älva...

Visa bifogad fil 55289

Men i stort är Älva en, i mitt tycke, löjligt fotogenisk katt. Ibland kan hon vara väldigt ovillig att titta åt samma håll som kameran, men igår löste jag det till exempel med att vifta en vippa ovanför kameran.
Tricket är alltså att ha en vippa ovanför kameran? :idea:

Nä, men jag tror att både A och S är svåra att fotografera generellt. A är mer eller mindre svart i ansiktet och ögonen blir typ svarta i nästan alla ljus (de är egentligen klarblåa). S har en mörkare grå fläck runt ena ögat som ser ut som en stor blåtira. Det gör att deras ansikten smälter ofta ihop till en rund boll... vilket inte gör bilderna så roliga att titta på :D Jag får nog nöja mig med att lejonen är fina IRL, eller en i taget :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
63 64 65
Svar
1 282
· Visningar
75 691
Senast: Sel
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
652
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
27 28 29
Svar
574
· Visningar
40 979
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
843
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp