Kattbilder #5

20200718_154400.jpg

Tråkigt att inzoomingen inte blir så snygg för annars hade detta varit ett snyggt foto 😍
 
Jag misstänkte att det kunde vara något sådant som spökade, tack för en utförlig förklaring.

Tills för några år sen såg man vid "krockparningar" till att ungarna inte diade på mamman första 16 timmarna. Då man ansåg att råmjölken var den farligaste. Sen fick dom dia igen. Man handmatade alltså första dygnet typ.
Numera är det enligt lag förbjudet.

Det intressanta är att inom min ras, britten, verkar de flesta ungarna ha klarat detta utan att dö. Vi har också flera blodgrupper och flera parningar har gjorts som ska ha krockat men där ungarna klarar sig ändå. Om inte ungen dör, kan det tappa svansen har jag hört.
 
Från och med i morgon får jag hänga här i tråden också. Har i tystnad följt er och era fina katter!

Jag hämtar denna raring till katt i morgon. Sally, 9 år. Från början var hon min brors katt, men när han fick barn klarade hon inte av att bo hos dem längre (hon blev stressad över "ansvaret" hon kände). Då tog min syster henne och hon blev trygg och glad igen, tills hon fick barn. Nu har hon bott hos min mamma, men hon funkar inte med de andra katterna där. Nu hoppas jag för allt i världen att hon ska trivas hos mig. Jag har inga andra katter, inga hundar och inga barn (och planerar inte för några heller). Vi känner varandra lite grann i alla fall, hon sover alltid hos mig när jag hälsar på mamma så förhoppningsvis ska det gå fint.
IMG_7347.jpg
 
Från och med i morgon får jag hänga här i tråden också. Har i tystnad följt er och era fina katter!

Jag hämtar denna raring till katt i morgon. Sally, 9 år. Från början var hon min brors katt, men när han fick barn klarade hon inte av att bo hos dem längre (hon blev stressad över "ansvaret" hon kände). Då tog min syster henne och hon blev trygg och glad igen, tills hon fick barn. Nu har hon bott hos min mamma, men hon funkar inte med de andra katterna där. Nu hoppas jag för allt i världen att hon ska trivas hos mig. Jag har inga andra katter, inga hundar och inga barn (och planerar inte för några heller). Vi känner varandra lite grann i alla fall, hon sover alltid hos mig när jag hälsar på mamma så förhoppningsvis ska det gå fint.
Visa bifogad fil 54557

Välkommen till de kattägdas skara :D :heart En vacker liten härskarinna som styr dig med en järntass inklädd i sammet. Men du kommer upptäcka sanningen i:

1595510637396.png
 
Från och med i morgon får jag hänga här i tråden också. Har i tystnad följt er och era fina katter!

Jag hämtar denna raring till katt i morgon. Sally, 9 år. Från början var hon min brors katt, men när han fick barn klarade hon inte av att bo hos dem längre (hon blev stressad över "ansvaret" hon kände). Då tog min syster henne och hon blev trygg och glad igen, tills hon fick barn. Nu har hon bott hos min mamma, men hon funkar inte med de andra katterna där. Nu hoppas jag för allt i världen att hon ska trivas hos mig. Jag har inga andra katter, inga hundar och inga barn (och planerar inte för några heller). Vi känner varandra lite grann i alla fall, hon sover alltid hos mig när jag hälsar på mamma så förhoppningsvis ska det gå fint.
Visa bifogad fil 54557

Åh så fin kisse :love:
 
Jag tänkte också hoppa in här. I aug får jag äntligen hem denna prinsessa 😍Visa bifogad fil 54571

En kattmamma lade sina ungar i en kollegas stall så nu är dom alla omhändertagna. Namnförslag?
Mina katter brukar presentera sig om de är kattungar, de vuxna omplaceringarna får behålla det de är vana med. Min Pip har ett fancy uppfödarnamn men jag insåg snabbt när han kom hem att han hette Pip och det har han nu hetat i 11 år. 🥰
 
Mina katter brukar presentera sig om de är kattungar, de vuxna omplaceringarna får behålla det de är vana med. Min Pip har ett fancy uppfödarnamn men jag insåg snabbt när han kom hem att han hette Pip och det har han nu hetat i 11 år. 🥰
Ja det är lite så jag tänker, svårt att döpa ngn man inte känner 🤷🏻‍♀️ Men lite förslag är ju aldrig fel 👍🏼
 
Från och med i morgon får jag hänga här i tråden också. Har i tystnad följt er och era fina katter!

Jag hämtar denna raring till katt i morgon. Sally, 9 år. Från början var hon min brors katt, men när han fick barn klarade hon inte av att bo hos dem längre (hon blev stressad över "ansvaret" hon kände). Då tog min syster henne och hon blev trygg och glad igen, tills hon fick barn. Nu har hon bott hos min mamma, men hon funkar inte med de andra katterna där. Nu hoppas jag för allt i världen att hon ska trivas hos mig. Jag har inga andra katter, inga hundar och inga barn (och planerar inte för några heller). Vi känner varandra lite grann i alla fall, hon sover alltid hos mig när jag hälsar på mamma så förhoppningsvis ska det gå fint.
Visa bifogad fil 54557
En så himla fin pingla. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
57 58 59
Svar
1 173
· Visningar
68 214
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
632
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
30 216
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
791
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp