Kattbilder #5

Älvas idealvikt är kring 4.7 kg. Hennes föräldrar är stora, mamman kring 6 kg och pappan kring 8 om jag inte minns helt fel. Älvas tillväxt har ju eventuellt hämmats eftersom hon ätit kortison sedan hon var några månader gammal, men alla som ser henne kommenterar ändå "Men vad STOR hon är!" Hon har ganska mycket päls som hjälper illusionen. :D
 
IMG_20201025_133625.jpg
 
Vad säger Älva?
Älva är väl inte jätteglad just nu. :down: Hon håller sig undan i sitt safe space, men äter gärna godis ur min hand när jag erbjuder henne. Hon har kollat lite grann på Juno på håll, men har sedan gått undan. Men vi tar det här väldigt lugnt, tänker jag. När Älva känner sig trygg i att komma fram för att kolla närmare så är hon varmt välkommen. Hon får vänja sig i sin takt. Jag hoppas bara att hon snart blir mer som vanligt igen, för det gör ont i mattehjärtat när hon går undan. :heart
 
Juno ligger och sover i soffan efter att ha hittat en kanintuss som hon har lekt väldigt intensivt med. Älva sitter ute på balkongen, fortfarande skeptisk men lite mer avslappnad nu. Det här kommer bli bra. :heart Älva är ju så här skeptisk till människor som kommer på besök också, hon tycker inte om när rutinerna rubbas.
:p

Det blir en till bild på Juno från lite tidigare idag.
IMG_20201025_153542.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
62 63 64
Svar
1 276
· Visningar
75 278
Senast: manda
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
652
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
40 549
Senast: Mineur
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
843
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp