Bukefalos 25 år!

Kattbilder #6

C706DF8B-9A62-46EA-BCB9-6EFB6B60D9EF.jpeg
Fortsätter väl med fler bilder på min chokladkatt 🥰

Som dessutom är datorgenier. De hittar alla möjliga funktioner på datorn man inte visste existerade. Tyvärr är de inte lika bra på att återställa allt i samma skick.
jag lärde mig rätt snabbt hur man vänder bilden på skärmen rätt efter att Ija vände den åt fel håll ett antal gånger.
Och håller med om snabbkommandon. Tänk om man hann med att se vad de tryckte på.
Även om det var fel kommando just då 😂😂😂

Idag kom det in en mus. Den fick det inte så roligt. Men det fick katterna, särskilt Toni (den röda). Hon verkar vara en god jägare. Lina, den mörka - not so much. Hon petade mest på bytet.

20211125_094247.jpg

Varför kan katterna inte bara döda bytet på en gång utan de måste plåga den genom lek? Tillslut var musen så utmattad att jag kunde plocka upp den i en påse, som jag sedan gick ut med och dankade hårt mot trappräcket, innan den förpassades till naturen.

Idag kom det in en mus. Den fick det inte så roligt. Men det fick katterna, särskilt Toni (den röda). Hon verkar vara en god jägare. Lina, den mörka - not so much. Hon petade mest på bytet.

Visa bifogad fil 80137
Varför kan katterna inte bara döda bytet på en gång utan de måste plåga den genom lek? Tillslut var musen så utmattad att jag kunde plocka upp den i en påse, som jag sedan gick ut med och dankade hårt mot trappräcket, innan den förpassades till naturen.

Att 'leka' med sitt byte är helt naturligt. Vissa forskare har spekulerat i att det gör köttet mörare när dödsångest adrenalinet flödar. Vad de flesta kattägare gör när katt(erna) kommer in med ett levande byte är dock att stänga in dem, ofta trots vilda protester och sedan antingen snabbt ha ihjäl bytet eller bära ut det om det inte är allvarligt skadat. Man sitter inte och tittar på när katterna leker med sitt byte och långsamt plågar ihjäl det om man kan undvika det.

Det gör mig kanske till en dålig kattägare men när Megara släpade in en näbbmus slängde jag in henne på toa och sedan fick min bror fånga och döda musen.

Liknande trådar

Hemmet Kan vi inte samla alla mästerverk här? Jag vill pyssla, och julpynta! Men NOLL idéer! Kan vi inte samla allt hemmapysslat...
Svar
13
· Visningar
406
Hundträning Aremea Imoen är med i landslaget i fårvallning, de kom på fjärdeplats på den stora, svåra finalbanan idag 😍😍😍😍
2
Svar
29
· Visningar
1 165
  • Artikel
Hästnyheter Det blev ingen biljett för SWB till den stora finalen via den lilla finalen som de 6-åringar som inte direktkvalade på onsdagen fick gå...
Svar
0
· Visningar
132
Hundhälsa Hej, Våran lilla malteser på 6-7 månader tappar hår fläckvis. Han har nu 3 fläckar utan hår, en lite lver bakbenet, en början på...
Svar
6
· Visningar
557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ta med sitt husdjur
  • Kaoset del 2
  • Vad gör vi? Del CXLIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar