Kattbilder #6

Idag hittade en bekant en kattunge i skogen. Eller den har setts där några dagar, men eftersom ingen mamma eller syskon synts till, så fick den komma hem. Nu bor den i en hundbur i en bod tills katthemmet kan hämta. Han verkar vara 6-8 v, mager som 17 men fin i ansiktet. Och tam. Vilket får mig att fundera på om han är dumpad.
Hoppas katthemmet kan komma imorgon, annars vet jag inte. Vågar inte ta in honom hit eftersom jag är rädd för osämja mellan mina. Men han behöver ses över av en veterinär.

Han fick en djup bädd av mig, den gillade han 🥰

Edit: Och jo, han är anmäld upphittad till polisen 😇

20210803_181553.jpg
 
C33B4586-C45D-4228-A313-CD87CE276313.jpeg

Hundarna har väldig respekt för kattungen. Är så glad över hur nyfiken och framåt katten är, hon knallar runt i huset trots hundarna. Kommer de för nära så fräser hon. Men hon börjar låta dem komma närmare och närmare. ”Valpen” sköter sig exemplariskt, trodde att hon skulle skälla och hålla på men hon inväntar tålmodigt den dagen hon får nosa på kattungen.

Är det inte rätt komiskt att den här lilla kattungen tar ”makten” över dessa stora mastiffer till hundar? :angel: :rofl:
 
Visa bifogad fil 74773
Hundarna har väldig respekt för kattungen. Är så glad över hur nyfiken och framåt katten är, hon knallar runt i huset trots hundarna. Kommer de för nära så fräser hon. Men hon börjar låta dem komma närmare och närmare. ”Valpen” sköter sig exemplariskt, trodde att hon skulle skälla och hålla på men hon inväntar tålmodigt den dagen hon får nosa på kattungen.

Är det inte rätt komiskt att den här lilla kattungen tar ”makten” över dessa stora mastiffer till hundar? :angel: :rofl:

Typiskt en katt skulle jag säga :D
 
Visa bifogad fil 74773
Hundarna har väldig respekt för kattungen. Är så glad över hur nyfiken och framåt katten är, hon knallar runt i huset trots hundarna. Kommer de för nära så fräser hon. Men hon börjar låta dem komma närmare och närmare. ”Valpen” sköter sig exemplariskt, trodde att hon skulle skälla och hålla på men hon inväntar tålmodigt den dagen hon får nosa på kattungen.

Är det inte rätt komiskt att den här lilla kattungen tar ”makten” över dessa stora mastiffer till hundar? :angel: :rofl:
Haha... rätt väntat...
 
Här har vi inte varit på ett tag. Lilla snuffsan Iris har blivit en tjockis sedan hon kastrerades så nu är det matransonering. Syns inte så mycket på bild men när man känner på henne så är det lite mer rund form än den normala runda brittformen. 🤪🥰
E870050E-7DC4-4F49-B242-43508A50F1F4.jpeg
 
Måste visa den här lilla kattdamen! 😍

För snart två år sedan gick mammas katt bort, hela 19 år gammal. Mamma tänkte egentligen vänta med att skaffa ny katt men eftersom hon bor själv i ett stort hus, har mer eller mindre obegränsad ekonomi och bara jobbar 50% upplyste jag henne att med såna förutsättningar är man faktiskt skyldig att adoptera en hemlös katt 😁

Jag kollade med katthemmet som min egna katt kommer ifrån och de hade precis fått in ett syskonpar. Den här lilla fröken och hennes bror var bara 7 år gamla men skulle ändå avlivas eftersom tidigare ägare skulle resa utomlands och inte hade möjlighet att ta med dem. Han åkte först till ett av stans djursjukhus och väl där var det mycket klok veterinär som inte ville avliva två friska individer utan som istället ringde och kollade med katthemmet om det fanns plats - och det gjorde det!

Tre veckor efter att de kom till katthemmet åkte jag och mamma dit för att hitta en ny katt till henne. Hon hade egentligen bara tänkt sig en men syskonen älskar varandra och har levt ihop hela livet så att skilja dem åt var förstås otänkbart.

Så, nu bor båda katterna hos henne. De som tidigare har levt som innekatter i en mindre lägenhet har nu en stor trädgård att gå ut i, flera våningar att vandra upp och nerför och en stor altan att ligga och sola på 😍

IMG_20210722_135721.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Välkommen lilla Vibys Amaranthe 😍
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Lyan
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 069
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
73 841
Senast: pepp
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 804
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp