Kattbilder #6

C706DF8B-9A62-46EA-BCB9-6EFB6B60D9EF.jpeg
Fortsätter väl med fler bilder på min chokladkatt 🥰
 
Som dessutom är datorgenier. De hittar alla möjliga funktioner på datorn man inte visste existerade. Tyvärr är de inte lika bra på att återställa allt i samma skick.
jag lärde mig rätt snabbt hur man vänder bilden på skärmen rätt efter att Ija vände den åt fel håll ett antal gånger.
Och håller med om snabbkommandon. Tänk om man hann med att se vad de tryckte på.
Även om det var fel kommando just då 😂😂😂
 
Idag kom det in en mus. Den fick det inte så roligt. Men det fick katterna, särskilt Toni (den röda). Hon verkar vara en god jägare. Lina, den mörka - not so much. Hon petade mest på bytet.

20211125_094247.jpg

Varför kan katterna inte bara döda bytet på en gång utan de måste plåga den genom lek? Tillslut var musen så utmattad att jag kunde plocka upp den i en påse, som jag sedan gick ut med och dankade hårt mot trappräcket, innan den förpassades till naturen.
 
Idag kom det in en mus. Den fick det inte så roligt. Men det fick katterna, särskilt Toni (den röda). Hon verkar vara en god jägare. Lina, den mörka - not so much. Hon petade mest på bytet.

Visa bifogad fil 80137
Varför kan katterna inte bara döda bytet på en gång utan de måste plåga den genom lek? Tillslut var musen så utmattad att jag kunde plocka upp den i en påse, som jag sedan gick ut med och dankade hårt mot trappräcket, innan den förpassades till naturen.

Att 'leka' med sitt byte är helt naturligt. Vissa forskare har spekulerat i att det gör köttet mörare när dödsångest adrenalinet flödar. Vad de flesta kattägare gör när katt(erna) kommer in med ett levande byte är dock att stänga in dem, ofta trots vilda protester och sedan antingen snabbt ha ihjäl bytet eller bära ut det om det inte är allvarligt skadat. Man sitter inte och tittar på när katterna leker med sitt byte och långsamt plågar ihjäl det om man kan undvika det.

Det gör mig kanske till en dålig kattägare men när Megara släpade in en näbbmus slängde jag in henne på toa och sedan fick min bror fånga och döda musen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Välkommen lilla Vibys Amaranthe 😍
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Lyan
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 034
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
57 58 59
Svar
1 173
· Visningar
68 199
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 682
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp