Kattbilder #6

Att 'leka' med sitt byte är helt naturligt. Vissa forskare har spekulerat i att det gör köttet mörare när dödsångest adrenalinet flödar. Vad de flesta kattägare gör när katt(erna) kommer in med ett levande byte är dock att stänga in dem, ofta trots vilda protester och sedan antingen snabbt ha ihjäl bytet eller bära ut det om det inte är allvarligt skadat. Man sitter inte och tittar på när katterna leker med sitt byte och långsamt plågar ihjäl det om man kan undvika det.

Det gör mig kanske till en dålig kattägare men när Megara släpade in en näbbmus slängde jag in henne på toa och sedan fick min bror fånga och döda musen.
Helt enig. Jag hoppas verkligen att det inte var som det framställdes i ditt inlägg @Wille, att du lät dina katter leka med sitt byte tills den stackars musen inte orkade längre och att du först då bar ut den. Att bara stå och titta på medan musen plågades är inte bara passivt - det är faktiskt rent ondskefullt.
Vi kan inte hjälpa om utekatter leker med sitt byte när vi inte är i närheten, det är naturens gång, men vi kan fasen se till att inga djur plågas i våra egna hus när vi är närvarande.
 
Helt enig. Jag hoppas verkligen att det inte var som det framställdes i ditt inlägg @Wille, att du lät dina katter leka med sitt byte tills den stackars musen inte orkade längre och att du först då bar ut den. Att bara stå och titta på medan musen plågades är inte bara passivt - det är faktiskt rent ondskefullt.
Vi kan inte hjälpa om utekatter leker med sitt byte när vi inte är i närheten, det är naturens gång, men vi kan fasen se till att inga djur plågas i våra egna hus när vi är närvarande.
Man har ju fått slå ihjäl en och annan stackare. Man kan ju inte gärna titta på när dom lider till döds.
 
Helt enig. Jag hoppas verkligen att det inte var som det framställdes i ditt inlägg @Wille, att du lät dina katter leka med sitt byte tills den stackars musen inte orkade längre och att du först då bar ut den. Att bara stå och titta på medan musen plågades är inte bara passivt - det är faktiskt rent ondskefullt.
Vi kan inte hjälpa om utekatter leker med sitt byte när vi inte är i närheten, det är naturens gång, men vi kan fasen se till att inga djur plågas i våra egna hus när vi är närvarande.

Min man brukar avsluta livet på skadade möss. En har vi lyckats rädda och la in en skokartong tills den piggnat på sig och släpptes ut.
 
Nu blev det väl lite trist härinne? Kan muntra upp med att Kimchi glömde tungan ute häromdagen. :D
259514187_2066297290212616_3148786718455425987_n.jpg
 
Har varit på min första kattutställning idag, ett KM. Olivia fick väldigt fina lovord från domaren och skötte sig över förväntan! Låg mest i sin bur och spanade.
Får nog dock erkänna att jag inte blev helt frälst i upplevelsen. :p Är van att ställa ut hundar och gillar dess upplägg mer, men var roligt att pröva ändå!
 

Bifogade filer

  • 2D4D7520-9D2F-4F70-ABFC-8EAB3D03AE16.jpeg
    2D4D7520-9D2F-4F70-ABFC-8EAB3D03AE16.jpeg
    305,9 KB · Visningar: 44

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Välkommen lilla Vibys Amaranthe 😍
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Lyan
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 029
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
57 58 59
Svar
1 168
· Visningar
68 047
Senast: kma
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 678
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp