Katten Hellen fast i ventilationen – i två veckor

Asko

Trådstartare
"Nu har det gått snart två veckor sedan Stefan Bränds katt Hellen försvann – i lägenhetens ventilationsutrymme. Sökandet efter Hellen har pågått dagligen men utan någon framgång. Nu vädjar Stefan om hjälp.

– Det är frustrerande. Om det är någon som har någon idé om vad man kan göra för att få ut henne skulle jag vara så tacksam, säger Stefan."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngERPJ/katten-hellen-fast-i-ventilationen--i-tva-veckor

:cry::cry::cry:
Önskar att man kunde på något vis komma bakifrån henne, men det verkar ju inte gå annars hade de ju gjort det :crazy:
 
Stackars liten :cry:
Jag tycker att det borde gå att få in ett redskap och liksom trycka ut henne bakifrån. Men det beror ju på hur gången ser ut.
 
Stackars liten :cry:
Jag tycker att det borde gå att få in ett redskap och liksom trycka ut henne bakifrån. Men det beror ju på hur gången ser ut.
Jag undrar också om hon inte blir hungrig? :confused: Om man ger henne mat i öppningen på ventilationen så borde man kanske låta bli så att hon ger sig ut i jakt på mat istället.

Men om hon sitter fast... :nailbiting::cry:
 
Brandkåren brukar väl annars vara de man ringer vid såna situationer? Om de kan hjälpa dock...
Alltså jag hade rivit köket för länge sen :nailbiting:
Har den druckit eller ätit? Hur har den klarat sig i två veckor? Tror ni att den lever fortfarande? :(
 
Lyssnade på en intervju med ägaren igår. Han bor längst ner i ett flervåningshus och katten kryper runt mellan våningarna och varje gång någon kommer nära drar hon sig undan. De hade försökt locka med mat men hon fortsätter gömma sig :cry:

Titti som jobbar på P4 lovade att betala räkor för att de skulle prova det. Och att rapportera hur det går... oavsett resultat.
 
Lyssnade på en intervju med ägaren igår. Han bor längst ner i ett flervåningshus och katten kryper runt mellan våningarna och varje gång någon kommer nära drar hon sig undan. De hade försökt locka med mat men hon fortsätter gömma sig :cry:

Titti som jobbar på P4 lovade att betala räkor för att de skulle prova det. Och att rapportera hur det går... oavsett resultat.

Hörde inslaget, men det framgick aldrig om katten ätit nått på den här tiden. Eller missade jag det?
 
Det värsta är väl om hon får något att dricka. Men hade hon inte det så hade hon antagligen varit död. Lilla fina katten :(
 

Liknande trådar

M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 721
Senast: bengeten
·
Hundavel & Ras Ursäkta ännu en sådan här tråd :p Jag funderar på att köpa hund, kanske inte detta året, men om ett, två år. Jag försöker hitta en...
2
Svar
20
· Visningar
6 433
Senast: NotlikeI
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 072
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Kreditkort
  • Den siarlösa ulvleken
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp