Katter goes nuts...

Elizette

Trådstartare
eller liknande.. *trött skratt* Har (familjen) en liten han katt på ca 8 år, vars matte (stora syster)flyttat till spanien för några år sedan.. och sedan dess verkar det som att hans mentalitet flugit rent åt fanders.. och det blir bara VÄRRE :crazy: Kan katter få pskyiska störningar som defekt av en "traumatisk upplevelse" ( då att matte försvann ) eller vad är det som har hänt med katten? :confused: från att vara en trevlig gomodig relativt lugn katt, är han nu mera rädd för allt och alla ( inklusive sin mamma - dvs. våran andra katt ) han jamar konstant, kan sitta uutanför huset och jama ( vi har kattlucka som han avänder ), sätter sig utanför vindsdörren och jamar ja.. lite varsom i och utanför huset. Han är och har alltid varit.. av den mindre inteligenta sorten.. förstår inte vad bilar menar när dom tutar på honom, kan inte fånga fåglar eller möss, och har svårt för inlärning i övrigt.

Någon som har några teorier eller tankar? det börjar bli lite smått frustrerande i samband med att det inte känns som att han mår riktigt bra just nu i och med allt detta. Jag tycker inte att det är ett normalt katt beteende.. :(
 
Hej!

Vi har oxå en "jamare" hemma....men vi har kommit fram till att Sudden jamar åt väggar, dörrar och dyl. för att han inte accepterar att de finns där och inte går att flytta på :crazy: Sambon tycker att när Sudden jamar så kräver han en omedelbar flyttning av te x. väggen, helt enkelt eftersom Sudden tycker att den ska stå någonannanstans......märklig kise :crazy: :) :D

Jag kan nog tänka mig att din/ din systers lille påg sörjer sin mattes flytt....sen om det är skälet till hans "underliga" beteende låter jag vara osagt...Jag hade nog bett en vet. ta en kik på honom....det kan ha hänt något med honom, som ni inte är medvetna om, när han varit ute och spankulerat....

Lycka till med killen!

Mvh C + Gänget
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp