KAtter och solcreme

purity_666

Trådstartare
Läste någonstans att solskyddslotion inte är så nyttigt för katter. Det jag funderar över är om det gäller en viss mängd, eller är det rent ut giftigt? O anledningen till min fråga är att jag har en katt med vita öron som på sommaren blir solbränd. Hans mormor får solexem och stora sår på öronen på somrarna. För att förhindra det smörjde jag utsidan av öronen på honom varje morgon och han klarade sig fint hela sommaren. Lite röd blev han, men inga sår iallafall.

Min fråga är, vågar jag göra lika i år eller är det farligt om han eller de andra katterna får i sig? HAr en annan katt nu som älskar den här katten och de tvättar gärna varandra. Eller är det ok?

Och om det inte är ok, vad kan man göra istället? Vill inte att han ska få såna jätteproblem som mormor får på somrarna. O man ser ju att han blir röd o svedd om öronen.
 
Sv: KAtter och solcreme

Jag smörjer med solskyddsfaktor 30. Det gör jag varje morgon på vår & sommaren. Katten är 7 år pigg & frisk. Någon gång har jag glömt det, då blir hon röd & varm om öronen. Då smörjer jag med after sun eller kylbalsam på kvällen. Så jag tror inte det är farligt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: mackan
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 593
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp