Bukefalos 28 år!

Katter på bil

Jempan

Trådstartare
Har ett fruktansvärt irriterande problem, som säkert många andra oxå har...Katterna sitter på biltaket! Uppskattas inte då jag har en bruksbil o en "tävlingsbil" som alltså alltid bör vara ren o snygg. Vad ska man göra för att få dom att ge f*n i att hoppa upp på bilarna? Har provat nån grön sörja (som jag inte kommer på namnet på just nu) som man ska hälla ut runt bilarna, funkade typ en dag o sen satt dom där igen...odjur!
Finns det nått som är mer effektivt men som kanske inte kostar skjortan? :o
 
Sv: Katter på bil

Har du inte tävlingsbilen i ett garage? ;) Skämt och sido. Håller med de andra, något överdrag skyddar ju bilen. Annars kanske du kan göra något annat i närheten av bilarna som de kan ligga på istället?
 
Sv: Katter på bil

Såfin med dotter lärde sig att låta bli bilar bara genom att jag sa till. Men alla är ju inte så måna om att vara till lags... Så för att slippa täcka över bilarna så kan du ju alltid göra det lite mindre trevligt att sitta på dom. Hörde om någon som slägt ut en pyts vatten med mycket citrondiskmedel i på bilen. Andra gången han gjorde det så hoppade kissen upp och fick diskmedel på sig och sedan gjorde han inte om det. Någon annan strödde peppar på bilen en vindstilla dag.... Prova dig fram.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Izze är nu inne på sin 3:e antibiotikabehandling mot detta otyg! Försöker ta det hela lite "kort" Fick det bekräftat just före...
Svar
5
· Visningar
5 832
Senast: plymen
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 669
Senast: Elina8
·
P
Utrustning för andra gången i mitt liv. Har varit uppe i min mosters sommarstuga utanför Västerås, så på hemvägen körde vi inom Hööks där...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Hera
·
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
37 38 39
Svar
773
· Visningar
214 361
Senast: tinaiva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp