Kattgård - hur högt stängsel

Oj, det var väldigt definitiva uttalanden. Uppenbarligen har det funkat väldigt bra med sånt stängsel eftersom det tipsas om det på den kattsidan, men hennes är som sagt 2 meter högt och inte 1,8. Tak kommer inte på fråga hos mig, det är ett alldeles för stort område som ska stängslas in. Att de ska kunna klättra över med den typen av stängsel jag länkade till ser jag inte som troligt överhuvudtaget, så det är jag inte orolig för. Det finns egentligen inget som de kan sätta klorna i för att hålla sig kvar, men det blir väl att söka bygglov för de extra decimetrarna. Min ena katt kan inte ens hoppa upp på köksbänken, så den är jag inte orolig för alls. Den andra är pytteliten, men smidig. Så henne har jag inte testat, men inomhus har hon inte hoppat över metern hittills.
Min katt hoppar glatt 1,5 meter och klättrar lätt upp på 2 meter på hundgårdsgallet. Hade aldrig haft utan tak.
 
Jag bygger kattgård i detta nu, den är 2.30 med nät som tak. Tänker att man vill ha hyllplan så de kan ligga o titta. Mina kan klättra så på nät utan tak hade det varit hej svejs ganska snabbt :laugh:
 
Det beror nog på vad man har för katt. Tillägg till denna bilden är att jag har bockad plåt över staketet, som en takås.
Min hoppar inte, men klättrar där det är stabilt. Staketet är 1,8m högt.
IMG_20190903_095812927_HDR.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Jag har två katter som är under året gamla. Vi bor i hus i ett vanligt villaområde och har en trafikerad väg 50 meter bort...
Svar
14
· Visningar
6 182
Senast: Daimstruten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp