Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

R

renatechampion

Hjälp.

Har en honkatt på ett år som är urjobbig just nu.
Hon sitter med gumpen upp i vädret hela tiden och bara jamar och åmar sig. Det är riktigt synd om henne, för det verkar inte vara ett beteende som hon kan kontrollera.

Nu när jag kom hem såg jag att det fanns blod vid hennes kattlucka och likaså vid hennes slidöppning.
Har pratat med vet precis, och han säger att det typ är en på tio som beter sig såhär, MEN är det verkligen normalt?
Han säger att jag ska ta tempen på henne, och i fall hon har feber så ska han skriva ut peniccilin. Han verkar dock inte vara så intresserad utav att komma ut och titta på henne.

Men, jag är faktiskt riktigt orolig för henne. Hon äter knappt och ser allmänt hjälplös ut. (trots att hon är pilsk och kelen som tusan)

Har ni några erfarenheter utav detta? Tacksam för era tankar och funderingar.
 
Sv: Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

Det kan finnas rester av äggstockarna kvar i honan och då kan de sätta igång och löpa. Att hon sedan har blodiga flytningar är ju inte helt bra. Jag skulle försöka få en tid hos veterinär imorgon.
 
Sv: Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

Skrållan hade 39,6 i temp, vilket jag förmodar är feber?
Jag vet inte vad jag ska göra. har rådfrågat veterinär igen, och han tycker penicillin. JAg tror att det blir en tur till vet imorgon då..
 
Sv: Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

Det ligger väl lite på gränsen till feber, lätt feber. Vuxna katter ha ha normaltemp upp till 39,3.

Jag tycker att du ska följa magkänslan. Se till att hon får i sig vätska så hon inte blir uttorkad (om hon är slö).
 
Sv: Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

Lite uppdatering.

Jag känner min katt och märkte idag att jag verkligen inte bara skulle sitta hemma utan att göra någonting.
Jag ringde till djursjukhuset och berättade allting, och de tyckte att jag skulle komma in på studs. Vi satte oss i bilen och körde direkt.

Så nu får jag sova utan skrållan inatt..
Hon blev inlagd, för att imorgon eventuellt göra en "ny kastrering".
Vet trodde precis som du, att det fanns rester kvar.

Hoppas nu att allt blir bra.
 
Sv: Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

Skönt att hon blir omhändertagen nu iaf. Håller tummarna för er.
 
Sv: Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

Ja, nu känns det skönt. De hittade mycket riktigt rester kvar av äggstockarna, och de hade aldrig sett en kastrerad katt bete sig som hon gjorde. Men nu är hon kastrerad "igen", och jag får hämta hem henne antingen imorgon eller på söndag.


Hon är numera känd på djursjukhuset som den höglöpande kastrerade kisen. :)
 
Sv: Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

Vi får hoppas att allt är borta nu då. ;)
 
Sv: Katthona som åmar sig och nästintill löper TROTS kastrering,Hjälp.

Ja det får vi hoppas :eek:

Gjorde den ursprungliga kastreringen hos en privat vet, och till honom går jag aldrig igen. dock vet jag att alla gör misstag, men djursjukhuset i malmö är väldigt mycket mer seriösa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
3 987
Senast: Mahonia
·
  • Låst
Övr. Barn Jag skriver detta å min brors vägnar då vi i familjen nu behöver lite råd och hjälp med hans barn och hans fd fru som gör livet ganska...
Svar
9
· Visningar
1 478
Senast: Bubbla
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga...
2
Svar
21
· Visningar
3 889
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp