Katthotell.

S

skorpiz

Vi tänkte lämna vår katt på katt hotell en vecka när vi är på semester. Jag har lite funderingar om det, har aldrig lämnat någon av mina katter på hotell för utan kunnat lämna dom hos anhöriga.
Jag tycker det verkar svårt att hitta något överhuvudtaget, har hittat ett i mitt hem län och ett i grannlänet. Nu till mina funderingar.... Inget av hotellen har någon ute gård, min katt är van att gå ut och in som hon vill, jag tror hon inte uppskattar att vara inne i en vecka. Hur brukar era katter regera? Jag känner att det skulle vara skönt med en utegård så hon kan komma ut och titta och röra sig lite mer. Sen fundera jag på om katten mot förmodan skulle bli sjuk, ser då hotellet till att hon kommer under vård? Lämnar jag försäkringspapperna ifall något skulle hända eller fixar man det i efterhand. Är det något mer jag ska tänka på? Hon är försäkrad,kastrerad, märk, vaccinerad och avmaskad.

Mvh skorpiz
 
Sv: Katthotell.

Det finns katthotell och katthotell... Jag har hittat två enormt bra där mina katter får bo. Det är fantastiska ägare som engagerar sig till 1000 för katterna. Sen finns det sämre också. Bla de som inte har utegård till kattrummen. Jag skulle aldrig lämna mina katter om det inte fanns utegård.

Besök ställena, det ska vara rent och fräscht, tyst och lugna katter, inte lukta kattlåda.

Förutom det du skrev brukar seriösa katthotell även kräva att katten är behandlad med typ Frontline en vecka innan ankomst.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi kommer förmodligen att åka iväg strax efter nyår och blir borta 2-3 veckor. Problemet är våra katter. De är 2 "hittekatter" och...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Sel
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 169
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 057
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har en 7årig honkatt, lugn och snäll, som jag har haft sedan hon var 1,5 år (kastrerad, utifall det spelar roll). Jag tog nyligen...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp