Bukefalos 28 år!

Kattkille + Kattjej

L

Lovely Locks

Fungerar det bra att ha en sterilerad hona och en okastrerad hane utan att det blir bråk m.m?
 
Sv: Kattkille + Kattjej

Ja, det brukar det göra, men det är bäst för hanen att inte gå fertil för länge.
 
Sv: Kattkille + Kattjej

Lovely Locks skrev:
Fungerar det bra att ha en sterilerad hona och en okastrerad hane utan att det blir bråk m.m?

Det funkar säkert, men jag tycker att du av andra orsaker bör kastrera hanen, då den annars kommer att börja skvätta både ute och inne samt bli benägen att rymma hemifrån. Den steriliserade honkatten tror jag blir det minsta problemet.
 
Sv: Kattkille + Kattjej

Håller med övriga. Relationen mellan dina katter blir nog det minsta problemet om du låter honom vara okastrerad...
 
Sv: Kattkille + Kattjej

Ja såklart vi ska göra det men det är bara en liten kattunge än så länge.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, någon som ser om detta är en hona eller hane? Helig birma 4 dagar gammal.
Svar
4
· Visningar
925
Senast: copernica
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en 3-åring hane, som vi funderar på att para. Har kikat runt lite grann, men inte riktigt förstått hur jag går till...
Svar
5
· Visningar
1 161
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
988
Senast: Bison
·
Katthälsa Har tagit över en 1,5 årig hona perser/ragdoll. Hon är okastrerad men det ska jag snart göra. Nu är det så att hon biter mej ibland. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp