Bukefalos 28 år!

Kattklubb?

D

DeZemBer

För att få ställa ut måste man vara med i en klubb som är ansluten till sverak, eller är jag helt ute och cyklar?
Nån som har nått tips på nån bra klubb, jag har en maine coon...
Tack på förhand! :)
 
Sv: Kattklubb?

Ska du ställa på SVERAK's utställningar så måste du vara med i en SVERAK-ansluten klubb, ja. Du får ställa på IDP's utställningar också i så fall, men är du med i IDP så får du inte ställa på SVERAK's utställningar.
Vilken klubb du väljer kan bara du avgöra. En bra klubb i närheten är det bästa. Rasen har oftast inget med klubben att göra, dom flesta klubbarna idag är inriktade på katter öht, inte speciella raser.
 
Sv: Kattklubb?

ok... tack för svaret...
jag har kollat runt en del, uppfödarn tipsade mig om en klubb, men den hette nått med "norska skogskatter" så jag trodde inte att jag fick vara med där.. (hon föder upp sånna oxå....)
 
Sv: Kattklubb?

sveraks hemsida kan du hitta en förteckning över kattklubbarna och alla som ligger din region. Ett fåtal sverakklubbar är också rasringar, tex för OCI och ryssar, men det flesta är till för alla raser (och husisar).
 
Sv: Kattklubb?

Det kan ha varit BIRKA, den heter Skogkattklubben BIRKA. Du får vara med där, men jag skulle tro att den är mest inriktad på SKogisar i tidningen och annat, så kanske är det roligare att vara med i nån annan. Kolla runt lite på dom olika hemsidorna och se om du hittar en klubb som passar dig. Ska man vara aktiv medlem så är det ju kanske mer noga vilken klubb. Är du med bara får att få ställa, så kvittar det ju.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Fått upp intresset för utställning och Sverak har ju flest. Är idag medlem i idp och kan ju lösa nån form av licens för att få tävla på...
Svar
3
· Visningar
534
Senast: Sol
·
Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 514
Senast: SaraXX
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 297
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hejsan! Funderar på att skaffa innekatt. Har kattvana sen innan, dock inte innekatt. Alla katter jag haft genom åren har varit...
Svar
4
· Visningar
608
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp