Kattleksaker

Asko

Trådstartare
Idag blev det lite shopping av kattleksaker men när man kommer hem så blir det aldrig riktigt som man vill bara för att man har katt :p

Den här kattdamen i fråga har alltid varit lite kräsen när det gäller kattleksaker och bara tyckt om de med äkta päls. Hon blev helt förtjust i en boll som jag köpt som hade nog äkta päls men så köpte jag också en annan leksak - en slags rundel med boll i (så den inte kommer ut) och mus i mitten.

Men tyvärr så har hon inte riktigt förstått hur hon ska göra med den även om musen i mitten är intressant att lukta på men lite läskig också. Har ni något tips om denna leksak så att damen ska förstå?

En klöspelare hade köpts in tidigare men tyvärr stirrar hon bara när man försöker förklara och är helt ointresserad av den trots att hon hade en klöspelare som satt på en vägg som ung. Därför köpte jag också en kattmyntasprej, men har inte använt den ännu då jag är rädd att hon ska få för mycket doftintryck av kattmyntan och bli helt ointresserad av den.
Vet ni hur mycket man ska spreja på och hur försiktig man ska vara med den?

Tacksam för hjälp!
 
Sv: Kattleksaker

Angående sprayen så brukar jag duscha hela klösställningen lite lätt. Håll sprayen på en halvmeter-meters avstånd. Det brukar katterna gilla ;)
Fast till att börja med kan du ju spraya lite grann på ett område och se hur katten reagerar?
Mina våldtar praktiskt taget hela ställningen :rofl:

Sedan, angående leksaker, så gillar inte alla katter allt. Har en som enbart leker med äkta pälsmöss samt älskar att tugga på platskroppen till dessa när pälsen är avsliten. Min andra leker med allt som går att apportera och bära med munnen och den tredje är i stadiet då han ska leka med allt de andra leker med... ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 971
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 503
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 379
Övr. Katt Hej, Min kattunge är nu ca 19 veckor och har så klart väldigt mycket energi och behöver aktiveras. Jag går ut med honom flera ggr om...
Svar
1
· Visningar
504
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp