Kattlucka i fönstret?

Ainon

Trådstartare
Någon som satt en kattlucka i fönstret? Inte genom själva fönsterrutan utan plockat bort själva fönstret och gjort en kattingång istället på något fint sätt?

Försöker klura på hur vi kan få in en kattlucka till huset som tyvärr endast har tjocka timmerväggar och en svindyr pardörr som vi inte sågar igenom.

Men vi har typ flaggfönster med små öppningsbara rutor uppe som vi funderar på om det går på något snyggt (och välisolerat, vi bor i Norrbotten) sätt att få till en kattlucka genom.
44ABB08A-93D5-45FE-8C4B-B324452F5FEE.jpeg
 
Det finns ganska många isolerade kattluckor både med och utan chipöppning och endel av dem är anpassade till just fönster. Om du googlar "kattlucka isolerad fönster" så kommer ett flertal upp :)
 
Jag har. Fungerade utmärkt. Tog bort glaset, satte skivor med isolering emellan och så luckan. Funkade kanon. Snyggt var det kanske inte men inte fult heller. Det var en täckt ruta nedtill i fönstret som jag målade vit och så var kattluckan vit
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 882
Senast: cassiopeja
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 220
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 148
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 647
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp