Kattlucka med magnet?

M

Moniq

Funkar det varje gång kissarna skall in? Kikade på några sådana luckor i affären och när vi testade lite fram och tillbaka med magneten så gick inte den där "låspiggen" ner alla gånger så luckan kunde öppnas.

Magneterna var avlånga och fästet till halsbandet satt i mitten. Tyckte det såg obekvämt ut med som en pinne som kan sticka in i hakan när katten böjer ner huvudet.
Fanns också magneter som var som ett hänge, bekvämare men dom kattluckorna tyckte jag inte fungerade lika bra.

Våra kattor skulle i så fall ha magneten på sig dygnet runt, de är ju kombinerade ute/stall/säng-kissar ;)
Blir det rena magnetterapin, eller kan det rent av vara skadligt ha det på hela tiden.

Nån som har magnetlucka till kissen? Vilken modell? Synpunkter?
 
Mina föräldrar har en med magnet kommer inte i håg märke men helt värdelös är den. Magnet grejen i halsbandet funkar inte och är klumpig men de löste det med att tejpa ner låspiggen. Och nu går katten ut och som inget annat.
 
har jobbat på zoo och jag kan säga att dom är värdelösa.
din katt måste ha en magnet på sitt halsband,och som nestanalla har upplevt så tappar katterna sina halsband,då kommer han inte in rätt å slätt.
jag anbefaller den icke.
 
Hmm, det lät ju inte så positivt.

Icebabe_1 - är det bara pg.av tappade halsband du tycker magnetluckorna är värdelösa? Fungerar luckorna OK när katten har kvar magneten?
Våra kissar har halsband som jag själv sytt av reflexband, tappar dem ytterst sällan, nån gång om året kanske. Men den kostnaden för nya magneter kan jag väl svälja om bara luckan fungerar.

Har nu vanlig 4-vägslucka, fungerar alldeles utmärkt. Enda kruxet är att vi inte vill ha in främmande kattor(läs grannbondens halvvilda okastrerade :() i huset, utan bara våra egna. Därför hade magnetlucka varit att föredra.

Kan tänka mig att om katten håller huvudet för högt när de skall in, så kommer magneten för långt ifrån för att inverka. Har spanat in våra missar för att se hur de tar sig in genom luckan. De liksom dyker in med frambenen utsträckta och håller huvudet lågt.

Tänkte jag kanske kunde få tips här om det var någon magnetluckemodell som var bättre/sämre än de övriga.
 
nja,både och med magnet.
på butiken fick vi mycke klager på att magnetene försvann och så,men klart,man kan köpa nya,men vi fick även klager på att luckorna fastnade och katterna kom i9nte in oansätt.
vi fick alltså mycke reklamasjon,
men det finns flera märken och jag vet att det är en dyr sort som är den bästa,visst,man gråter en skvett i plånboken,men det är värd priset.
jag hoppas du hittar den bästa,för då blir du nog nöyd
 
Men det finns alltså en välfungerande lucka??
Att magneten trillar av ibland gör mig inget, för jag ska ha min till en innekatt...
(Verkar det snurrigt?? När honan kommer ska hon ha ett foder som hanen absolut inte får äta, så hon får en egen liten "matbox" med lucka... Dessutom tänkte jag ha den på kattungerummet, så honan kan röra sig fritt i lägenheten, men hanen får stanna utanför, och ungarna håller sig inlåsta...
 
jo,det finns en bra katt lucka,( och det verkar inte alls snurrigt)men dom billiga sortene kan sätta sig fast trots magnet,och magneten kan trilla av på halsbandet.men dom dyrare sortene gör inget av detta.
men som sagt,så beror det ju på vad man är villig till att betala også.
lycka till
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi måste på nåt sätt stoppa grannens katt från att komma in i vårt hus. Hon smiter in hela tiden och gömmer sig så vi inte hittar henne...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Flixon
·
Övr. Katt Finns det någon slags magnetlucka med extra kraftiga magneter någonstans? För ett tag sedan köpte jag en kattlucka på Granngården...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Så...då fick min sambo sina farhågor bekräftade! Efter en del övertalning lyckades jag får hjälp med att såga sönder vår fina, nya...
Svar
1
· Visningar
1 823
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp