Kattlucka till stark katt?

Urigurien

Trådstartare
Vår ena katt är både stark och envis, så hon lyckas ta sig ut trots att kattluckan är stängd, till och med på den nivån att hon lyckas spräcka plasten... :meh:

Är det nån som har tips på hållbara kattluckor med stora "flärpar" som står emot en arg katt-madam?
 
Förlåt inte så snällt att skratta kanske och jag har inget förslag men blev full av fniss av se det framför mig. 😂

20191116_132759.jpg
 
Påminner lite om vår katt som gick in genom kattluckan i ett grannhus och snodde katt-godis och annat gott han hittade. Vi förstod inte alls varifrån allt som han släpade hem kom. Grannen berättade sedan att han t o m hade försökt ta med sig en stor kattmatspåse, men lyckades inte få ut påsen genom kattluckan. Hade sett väldigt roligt ut ...
 
Påminner lite om vår katt som gick in genom kattluckan i ett grannhus och snodde katt-godis och annat gott han hittade. Vi förstod inte alls varifrån allt som han släpade hem kom. Grannen berättade sedan att han t o m hade försökt ta med sig en stor kattmatspåse, men lyckades inte få ut påsen genom kattluckan. Hade sett väldigt roligt ut ...
Jag dör lite smått 😂
 
Jag dör lite smått 😂
Beroende på hur man ser på det så kan det finnas två alternativ till hur man tolkar beteendet:
  1. Han ville hjälpa till att säkerställa familjens tillgång till mat (dvs det som en del har som förklaring till att katter släpar hem möss, skulle kunna förklara att han även hade släpat hem människomat)
  2. Grannkatternas mat var godare än hans bantningsfoder.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och...
Svar
11
· Visningar
1 596
Senast: Luff
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har två katter som kan gå in och ut som dom vill till en stor inhägnad del av tomten. Inne har dom två kattlådor som inte används...
Svar
13
· Visningar
4 405
Senast: Dopy
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
1 971
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp