MissFideli

Trådstartare
Hur får jag tjejerna att använda luckan?
Seven kan från båda håll. Chloe också, även om hon försöker öppna med tassarna först.
Malla och Bonnie öppnar utifrån, men inte inifrån. Malla som hela sitt liv lyft kompostnät och annat med sin lilla näsa. Hon kryper väldigt in, så troligen tycker hon det känns obehagligt med luckan på ryggen.
Nu måste jag ha stängt pga kyla, är det bara att vänta ut dom? Jag har tryckt igenom dom otaliga gånger, men Malla försöker knappt en själv. Har suttit utanför med godis, men efter ett tag går hon bara därifrån. Utan att ens försöka.
 
Mina har inte kattlucka (än) så har inte egen erfarenhet, men min syster hade ett himla sjå med att peta ena katten in och ut genom luckan för precis som för ditt ena par ”gick” det bara åt ena hållet. Sen gav hon upp och efter ett (rätt kort) tag så klev kattan in och ut på eget bevåg 🤷🏼‍♀️

Så jag tror att det bara är att vänta ut dem, de vet ju att det går. Men också att det är enklare att låta betjänten sköta dörren :angel:
 
Mina har inte kattlucka (än) så har inte egen erfarenhet, men min syster hade ett himla sjå med att peta ena katten in och ut genom luckan för precis som för ditt ena par ”gick” det bara åt ena hållet. Sen gav hon upp och efter ett (rätt kort) tag så klev kattan in och ut på eget bevåg 🤷🏼‍♀️

Så jag tror att det bara är att vänta ut dem, de vet ju att det går. Men också att det är enklare att låta betjänten sköta dörren :angel:

Ja, i sånna här lägen märker man hur lättlur... förlåt väluppfostrad man är 🙈
 
Det var väl någon här på buke som ställde liknande fråga. Katten gick in men inte ut, och föredrog att leva rövare tills hen gick upp och släppte ut.
 
Kolla Mallas glada tryne 😍 Både hon och Bonnie tog sig ut genom luckan idag 😍😍

Okej, kan vara så att matte såg gladare ut än katten :angel:
20200915_150017.jpg
 
Jag har lärt mig att det inte får vara för öppet där de kommer ut. Sätt gärna några stora blomkrukor utanför så att katten kan gömma sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 502
Senast: mmbot
·
P
Övr. Katt Jag arbetar ideellt med hemlösa katter, och omplacerade i höstas en kattunge till en "halvbekant" som jag ansåg var en god kattägare...
Svar
16
· Visningar
1 728
Senast: AnnaHo
·
M
Övr. Hund min hund är snart 9 mån. och sjukt trotsig ( eller så är hon bara dum ..) hon är mkt lydig med det mesta men när man vart på promenad...
Svar
19
· Visningar
1 107
Senast: legolaspiggelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp