Kattmat online

Wille

Trådstartare
Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte till någon annan affär i närheten som säljer den. Tänkte då beställa online för det är sällan jag besöker orten där jag handlar kattmaten. Gick till vetzoo och där kostade den 239 kronor vilket är cirka 40 kronor dyrare än vad jag betalar offline. Tänkte då att frakten ingick. Men icke. La två storpack i kundkorgen och det skulle tillkomma 59 kronor i frakt.

Hur jäkla svårt ska det vara att handla kattmat? Fröken kräsen vill inte ha annan mat, annat än när hon är på humör för det.

Köpte ju en liten förpackning av kattmaten när jag var till Ica idag, så vi klarar oss ett tag, men tänkte jag skulle slippa åka och handla kattmat på ett tag så tänkte bunkra. Hur fan jag än gör så får jag antingen inte tag i kattmaten i närheten eller så får jag betala hur mycket som helst för maten.

Var köper man billig kattmat online?
 
zooplus eller bitiba. Köper man över en viss summa (tror det är 400 eller 500 kr) så är det fraktfritt och de lämnar det utanför ytterdörren. Jag köper Megaras Bozita där, betydligt billigare än i mataffärerna eller andra online butiker.
 
Det brukar alltid vara kampanj någon stans tycker jag.
Sidor jag brukar beställa ifrån och därför ofta också få rabattkoder och annat är Zooplus, Zoo, Arken zoo och även Granngården har hänt.
Passar på att beställa lite extra när det är kampanj eller jag får en rabattkod.
Nu äter mina katter bara torrfoder för all del så en 20-lapp dyrare här eller där spelar föga roll tycker jag när säcken väger 8-10 kg, då tar jag där frakten är fri eller där jag hittar något annat som behövs.
 
Är det La*z? Jag brukade köpa deras storpack på Willys men den finns inte längre verkar det som. ÖB har också haft den och Rusta tror jag. Nu gick ju mina i matstrejk för något år sedan så vi har fått köpa olika märken och gett olika dagar för att dom skulle äta alls. Helt plötsligt dök det upp storpack av Whi*kas med vettigt pris och det har dugt åt knaskatterna.
 
Är det La*z? Jag brukade köpa deras storpack på Willys men den finns inte längre verkar det som. ÖB har också haft den och Rusta tror jag. Nu gick ju mina i matstrejk för något år sedan så vi har fått köpa olika märken och gett olika dagar för att dom skulle äta alls. Helt plötsligt dök det upp storpack av Whi*kas med vettigt pris och det har dugt åt knaskatterna.
Ja, det är Latz. Svårt att få det ena djuret att äta annat.

Idag åkte jag till närmaste Ica i ett annat ärende men passade på att kolla kattmatshyllan. Där hade de till min förvåning en storpack. De har den inte alltid. Köpte den som fanns. 182 kronor kostade den. Det är billigt.
 
Är det La*z? Jag brukade köpa deras storpack på Willys men den finns inte längre verkar det som. ÖB har också haft den och Rusta tror jag. Nu gick ju mina i matstrejk för något år sedan så vi har fått köpa olika märken och gett olika dagar för att dom skulle äta alls. Helt plötsligt dök det upp storpack av Whi*kas med vettigt pris och det har dugt åt knaskatterna.
Fast Rusta har den för 159 nu?
 
Jag handlade på VetZoo när jag köpte kattmat på nätet. Men det jag köpte då var ju veterinärfoder, där alternativet (att köpa hos veterinär..) var dyrare. Jag "storhandlade" = ingen fraktkostnad.
Med brasklapp för att när det är "gratis frakt" så är den kostnaden inbakad i priset, så "fri frakt" betyder egentligen "dold frakt".

Numera är jag dålig på att köpa kattmat på nätet. Lillan äter Bozita och det har zooaffären 1,5mil bort bra pris på. Just "friskfoder" har jag sällan sparat på att köpa online, tyvärr.
 
Jag handlade på VetZoo när jag köpte kattmat på nätet. Men det jag köpte då var ju veterinärfoder, där alternativet (att köpa hos veterinär..) var dyrare. Jag "storhandlade" = ingen fraktkostnad.
Med brasklapp för att när det är "gratis frakt" så är den kostnaden inbakad i priset, så "fri frakt" betyder egentligen "dold frakt".

Numera är jag dålig på att köpa kattmat på nätet. Lillan äter Bozita och det har zooaffären 1,5mil bort bra pris på. Just "friskfoder" har jag sällan sparat på att köpa online, tyvärr.
Jag jämför alltid kilopriserna innan jag köper kattmat och både Shiba och Latz finns billigare på Zooplus än i butik. Jag kollar olika förpackningar och storlekar för allt är inte billigare men det finns definitivt.
 
Jag jämför alltid kilopriserna innan jag köper kattmat och både Shiba och Latz finns billigare på Zooplus än i butik. Jag kollar olika förpackningar och storlekar för allt är inte billigare men det finns definitivt.
Kollade zooplus och de hade inte exakt den jag brukar köpa, men en likvärdig fanns. Och den var dyrare än den jag köper offline. Vet inte om det skulle tillkomma frakt.
 
Den Latz jag köper kostar 56,80 kr/kg, Sheba 44 kr/kg.
Ok. Jag har inte koll på kilopriset för jag vet inte vad mina lokala butiker har för kilopris, men jämför samma storlek av förpackningar med varandra.

Den Latz jag kollade på nu var i dubbel förpackningsstorlek än jag brukar köpa, men priset låg ändå högre än i lokal Ica-butik. Idag betalade jag 182 kronor för 44 portionspåsar. På zooplus kostar 88 portionspåsar 414 kronor.
 
Ok. Jag har inte koll på kilopriset för jag vet inte vad mina lokala butiker har för kilopris, men jämför samma storlek av förpackningar med varandra.

Den Latz jag kollade på nu var i dubbel förpackningsstorlek än jag brukar köpa, men priset låg ändå högre än i lokal Ica-butik. Idag betalade jag 182 kronor för 44 portionspåsar. På zooplus kostar 88 portionspåsar 414 kronor.
På Rusta kostar de som sagt 159 kr vilket ger ett kg-pris på 42,51.
https://www.rusta.com/se/sv/vatfoder-katt-latz-p756512740301.aspx
 
Jag har inget Rusta i närheten. Att åka 6 mil enkel väg för att köpa kattmat finns inte på kartan.
Jag har aldrig sagt att du ska köra dit heller. Jag handlar det jag behöver till mig och djuren de gånger jag har vägarna förbi eller köper på nätet. Du gör som du vill.
 
Jag har aldrig sagt att du ska köra dit heller. Jag handlar det jag behöver till mig och djuren de gånger jag har vägarna förbi eller köper på nätet. Du gör som du vill.
Varför informerades det då om priset på Rusta om det inte samtidigt var en uppmaning att åka dit? Jag är i storstan max någon gång per år så det funkar inte att ha dem som kattmatsleverantör.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 632
Senast: Lhas
·
Hemmet Snart är det slut med bra soppåsar som man kan köpa i affären och använda. Alltså vanliga fina plastpåsar som eldas till energi efter...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 807
Senast: Liten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Relationer Hej Buke, nu skulle jag behöva bolla lite tankar... Det är lite det här med vänner, hur man vet om man ska kämpa för att behålla...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Turali
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp