aida

Trådstartare
Är mjau och bozita blötmat likvärdiga?
Jag ger mjau nu men tänkte beställa ett större antal från nätet och hittade då också bozita som jag inte gett innan.
Vill gärna ge spannmålsfritt och svensk råvara.
 
De är i stort sett likvärdiga näringsmässigt och tillverkas av samma företag, största skillnaden är väl just att Bozita är "lyxmärket" och har lite annan innehållsförtecking (mer "rent" kött än animaliska biprodukter t ex). Jag provade Bozita till min katt när han var yngre men han sa nej tack och tyckte att budget-Mjau var godare. :angel:
 
De är i stort sett likvärdiga näringsmässigt och tillverkas av samma företag, största skillnaden är väl just att Bozita är "lyxmärket" och har lite annan innehållsförtecking (mer "rent" kött än animaliska biprodukter t ex). Jag provade Bozita till min katt när han var yngre men han sa nej tack och tyckte att budget-Mjau var godare. :angel:

Aha, det är så det är! Jag får kanske testa köpa ett par först och se om hon gillar det då 😅 Tack för svar!
 
Båda är bra kattmat (jag jämför då tetrorna, vad gäller Mjau så är innehållet i bla portionspåsarna annorlunda) ! :)

Jag bytte faktiskt till Bozita eftersom Mjau kostar lika mycket eller snäppet mer per tetra här (köper iofs Bozita per hel kartong, dvs 16st, då. Men ändå. Vill jag ha blandade sorter så fixar den lokala zoobutiken det.). Mjau tetra har gått upp en del i pris här. Och jag beställer ändå hem kattmat från Vetzoo regelbundet (andra katten är njurkatt) och kattsand från zoobutiken, så behöver inte göra eller åka något extra. Bozita ska som sagt ha snäppet bättre råvaror. Lillan godtog bytet utan strul - matglad liten tös :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 284
Senast: Wille
·
Övr. Katt Jag överväger att gå över till att ge mina katter Mush färskfoder, de frysta bullarna för katt. Det var förr tal om att Mush inte var...
2
Svar
25
· Visningar
2 672
Senast: MiniLi
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Har en honkatt på lite över 1 år som jag nu senaste halvåret gett Applaws torrfoder och mjau blötmat. Mjau har jag hört mycket...
2
Svar
28
· Visningar
3 888
Senast: LinaAlchab
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp