Skye

Trådstartare
Ok nu har jag lite problem, jag har 2 katter som snart ska åka till veterinären och chippas. Jag har hittills kallat dom för Svart katt och Grå katt. Jag behöver 2 riktiga namn enligt veterinären 😂
Båda är hankatter.

Den stålgrå är lugn, snäll, lite tillbakadragen men kelen. Ganska värdig i sin utstrålning men gör liksom inte så mycket väsen av sig.

Den svarta saknar totalt hämningar, han är lusfräck, stjäl om han kommer åt, gillar att sätta tänderna och klorna i både fötter och gardiner. Sjukt smart katt som senast lärt sig apportera, busig, pratig och gillar att spinna.

Så kommer ni på några namn så shoot! 😃
 
Hahaha nä det var damen i telefonen som sa när jag skulle boka tid att jag hade några veckor att döpa dom 😂
Jag tyckte mina namn var informativa om de skulle springa bort och någon kollade chip 🤩
 
Grålle och Svarten?

Sen kan du ju lägga till Katt som andranamn.
Känner en som döpte sin katt till Katten Jansson. Verkade funka hos veterinären

Annars: stålmannen och heffaklumpen?

Bläck och Silver?
 
Svart och grå är väl jättebra namn? En kompis hade en katt när vi var små som hette Pissungen. Döpt med mycket kärlek :love:
Jag hade en katt som min sambo döpte till Stirre. Han hette plötsligt Lars när han blivit kastrerad för stirre (namnet fick han då han snurrade runt benen på en konstant, hemlösing som inte nog kunde bedyra hur lycklig han var över att ha fått ett hem) kunde man visst inte heta :o

Lystrar de på svart och grå ser jag verkligen ingen anledning att byta men i värsta fall får du väl ha "veterinärnamn" till dem.
 
Inlägget är skrivet med humor, jag vet ju att jag inte behöver byta namn på katterna bara för att jag åker till veteinären, jag tänkte dock överraska min veterinär med 2 finurliga/pretentiösa namn till mina två bondkatter som de kan ha som officiella namn på chippet. 😊
 
Tyvärr, jag tror nog svart är Nigrum/niger (jämför med Ribes nigrum, svarta vinbär). Min googling ger att de tydligen hade olika namn för olika nyanser av grå, cinereus är tex askgrå :)

/latinnörden som tyvärr aldrig studerat det :(

Niger känns mer logiskt när du säger det. Cinereus är ju ett väldigt fint (om än något långt) kattnamn! :up:
 
Så full i skratt :D
mina heter
dagligdags Gråing och Svarting :o
Ibland blir det Gråa Katten och Svarte Katt.

På pappret heter dom Myran och Lille Kotten..
Såhär i efterhand kunde de lika gärna fått heta det vi använder :p

( Förlåt för noll namnförslag )
 
Ok nu har jag lite problem, jag har 2 katter som snart ska åka till veterinären och chippas. Jag har hittills kallat dom för Svart katt och Grå katt. Jag behöver 2 riktiga namn enligt veterinären 😂
Båda är hankatter.

Den stålgrå är lugn, snäll, lite tillbakadragen men kelen. Ganska värdig i sin utstrålning men gör liksom inte så mycket väsen av sig.

Den svarta saknar totalt hämningar, han är lusfräck, stjäl om han kommer åt, gillar att sätta tänderna och klorna i både fötter och gardiner. Sjukt smart katt som senast lärt sig apportera, busig, pratig och gillar att spinna.

Så kommer ni på några namn så shoot! 😃


Nebel tycker jag är fint på en grå kisse, Dimma.

Kan inte den svarta heta Spinn, om den är så pratig?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp