Kattor som slåss - Happy end

M

Moniq

Nej - inte en gång till, tänkte jag när våra två kastrerade honor och kullsyskon blev mer och mer osams. Till slut kunde de inte vara i samma rum och definitivt inte ute samtidigt. Mina små gosekissar slogs så stickor, strån och päls rök. Eller rättare sagt, det var den ena som pucklade på den andra. De som tidigare sovit tillsammans i min säng och varit så goda kompisar.

Har tidigare fått hitta nytt hem då vi haft kattor som ej fungerat tillsammans och jag ville inte vara med om det en gång till.

Här kan ni se hur vi lyckades hitta en bra lösning utan att behöva lämna bort bråkstaken, som är världens goaste och keligaste kisse mot oss.

Åsså måste ni bara beundra min kompostgallerskapelse... ;)
 
Ja visst är jag :angel: ;)

Den är ganska tung, för det är många kompostgaller (8 förpackningar dvs 32 galler + klätterbrädorna). Men är man två personer går den skapligt att lyfta iväg ändå.

Kom på idén när jag såg att Bauhaus hade billiga kompostgaller 4st för 99:-. Så hela hagen gick på 800:- och det var det absolut värt.

Vad gör man väl inte för en liten älskad :love: kisse. :D
 
Jomen det var därför jag blev så glad när jag läste hela historien - för att ni GÖR det för en älskad kisse.

När jag läser omplaceringsannonser ruttnar jag över alla "Hjälp min katt passar inte i min nya soffa han måste få ett nytt hem annars måste jag avliva honom" - annonser. Det är inte många som anstränger sig så som ni gjort för att anpassa sig efter katten, inte tvärtom.

Dessutom är jag förstås glad för att Sveriges vackraste rödtabby slipper få stryk hela tiden ;)

mandalaki
 
Ja hon är jättenöjd, nu får hon behålla sin päls. :D

Men man måste ju vara rättvis mot sina "barn" så hon och brorsan har fått nåt roligt dom med.

Efter att ha lekt som sjutton upp och ner på pålen har hon nu fått en ny favoritsovplats, dessutom med panoramautsikt över bete och hästar.

tuffsov.jpg


tuffsovpale.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 345
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 049
Senast: Otherside
·
Övr. Katt i oktober 2016 köpte jag cornish Rex katter, en kastrerad hane som då va ca 5 månader samt hans några månader äldre kastrerade...
2 3
Svar
41
· Visningar
16 126
Övr. Katt Kände att jag behöver få prata av mig lite ang. min annons ang. omplacering av katt. Den var inte lätt att lägga in, det har tagit mer...
2
Svar
29
· Visningar
2 514
Senast: Aviello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp