Kattpensionat ellet kattvakt?

ufot

Trådstartare
I fredags hämtade jag en helt fantastisk liten 20 veckor gammal Norsk Skogkatt. Hon är helt underbar på alla sätt. Lite tillbakadragen och åt det hariga håller, men samtidigt väldigt nyfiken.

Nu till min fråga. Jag är borta med jobbet ca en helg i månaden och ca 2 veckor under sommaren. Vad tror ni är bäst, kattvakt som kommer hem eller kattpensionat?

Kostnaden har ingen betydelse, det viktigaste är att det blir rätt för katten.

Nu i januari har jag bokat in henne en natt på kattpensionat. Jag tänker utvärdera vad som är bäst att göra efter det, men alltid bra att höra andras tankar...

Tanken är att ha henne på samma pensionat varje gång. Har hittat ett som verkar bra.
 
Går inte riktigt att svara på då du inte ännu känner katten men jag hade tippat på att katten om den är trygg i hemmet absolut har det bättre hemma med kattvakt den helg i månaden det gäller för dig på rutin . (Dvs kattvakt som minimum kommer morgon och kväll).

Ang semester 2 veckor till sommaren hinner du ju se hur katten är . Men 2 veckor med enbart kattvakt som kommer morgon och kväll är ganska länge för en ensam katt.

Jag hade aldrig bokat pensionat ett dygn för en nyss hemkommen kattunge nu i Januari precis nyss du fått hem den, utan då fixat kattvakt som kan bo hos mig/och/eller åtminstone vara mycket med katten den tiden jag skulle vara bortrest.
 
Senast ändrad:
Hon har det bäst hemma. Särskilt nu då hon är liten och inte har så gott självförtroende. Sen beror det på hur kattpensionatet ser ut. 2 veckor i en bur som kanske är 2×3 meter med klösträd, ligghylla o dass... Fanns ett kattpensionat här på bygden som såg ut så. Det låter långtråkigt att bo så. Om pensionatet har ett stort rum där katterna kan få turas om att leka så blir det lite roligare.
 
Jag har provat både och. Har en katt som bor i huset och som får gå ut. Tyvärr så försvinner h*n när vi har kattvakt. Grannarna upplever att h*n går och letar efter oss så vi kör på kattpensionat. Är h*n hemma försöker den smita ut och förstår nog inte varför den inte får gå ut när den brukar få göra det när den är hemma så tycker samma kattpensionat fungerar bäst för oss.
 
@Freazer fast jag har nog avsett främst att det i detta specifika fallet handlar om en liten kattunge som precis landat i sitt nya hem. Inte i övrigt huruvida hemma eller pensionat är det bästa för någon osv.

Men ja - ämnet har ju besvarats utöver det även av mig, och hur man själv resonerar inser jag 😄👍 självklart beror det då på individ . Men utifrån att TS inte ännu känner katten alls så hade jag inte per automatik bokat pensionat för en helg i månaden utan mer satsat på kattvakt 👍
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 610
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: Viva
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Skjøldur
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 649
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp