Kattpinsamheter....

R

Rallebralle

hiva fram nånting som er katt/katter har gjort som varit riktigt pinsamt. :D

Jag har två :
När mina svärföräldrar skulle vara kattvakt åt vår ena hona som vi hade då så valde de att ta hem henne till sig för att slippa åka hit dagligen för mat,vatten o gos.

Min mans låtsaspappa är från Tjekien o är utbildad glasblåsare o musiker,han är musiklärare i Sverige.
Tror ni inte kattfan går upp på en bokhylla o välter ner hans examensarbete som han gjorde för nästan 40 år sedan...den gick såklart i tvåtusen bitar. :smirk:
Dagen efter så satte hon sig o pinkade i hans saxofonfodral. :crazy:

Pinsamhet nummer två:
För ett par veckor sedan så kom det två gubbar o skulle montera in brandvarnare i alla lgh i hela bostadsområdet.
Den ena gubben går in i hallen o sätter upp den o den andra står o förklarar hur man ska göra för att se att den fungerar.
Jag vänder mig om för att säga nånting till han som står i skruvar upp varnaren i taket,så hör jag ett skrik.


Marrakech hoppade upp rätt från golvet på den andre gubbens axlar o börjar gosa gärnet.....han var astmatiker...svår sådan... :o
 
I januari när min lillasyster fyllde år höll katterna på att bli könsmogna. Så när hela släkten satt i soffan o fikade som mest så gick dom in o tänkte göra lite bebisar mitt på vardagsrumsgolvet. :o ;)
 
Förlåt men.......ha ha ha ha ha ha ha ha .... :bow: :bow: :bow:

Attans vad kul det måste vara att bo hos dig :rofl:

Våra katters bus bleknar i jämförelse och de tillåter mig inte berätta mer av rädsla för att inte tas på allvar ;)

Mvh C + Gänget
 
Okej...

När Olle var liten var han väldigt aggressiv,skrikig,bråkig och stor jämfört med de andra kattungarna,hur som helst hade vi lite folk hemma och de andra kattungarna myste runt allt de orkade och tyckte allt var jättespännande utom Olle,han knallade iväg och kom utsläpandes ur tvättkorgen med ett par rätt sketna trosor och smet ut till alla andra,inte nog med det,jag fick inte ta dem Olle slogs för sitt liv om trosorna,och även en 10 veckors kattunge kan både bitas,morras och klösas REJÄLT,vi hade en rejäl fight och ingen missade direkt vad som försigick,alla fick sig ett gott skratt utom jag...

Mvh Pigg
 
Va góa katter du har!

Inte för att våra har hunnit göra så mycket tokigt ännu, vi har bara haft dom ½-år ännu.

Men värst var nog när jag och sambon kom hem en kväll, och missarna hade:
Haft ner ett blomarrangemang som jag själv gjort.
Vält ner ytterligare två blomkrukor på glovet som givetvis var trasiga
Revat upp tapetern ännu mer på fyra ställen i lägenheten
Kissat på tre nya ställen, inte i lådan givetvis.

Och när sambon höll på att städa upp kisset sätter hon sig nästan bredvid och kissar igen :devil:
 
hahahhaha.... :o

Eng ång när jag hade en nagelkund hemma,jag hade salongen hemma då på den tiden,så började kissarna para sig i hallen...o äverallt.. :o :o
Kunden var en tant i 50-års åldern..., :crazy:
 
Jag har för tillfället tre katter men det mest pinsamma hände då jag bara hade den första utav dom, Gumman.

Jag och min katt var på besök hemma hos min relativt nya pojkvän och hans föräldrar över helgen.
Vi gick upp o la oss i hans rum men lät gumman va utanför.

På morgonen då jag vaknade och skulle knata ner o käka frukost så upptäckte jag något pinsamt.. Utanför sovrumsdörren låg det en påse med 1kg kycklingfileer som var aningens hålig.. + att en file låg utanför. :angel:

Då var det så att min lilla katt som var ungefär ett halvår gammal och mycket liten för sin ålder hade kånkat upp filepåsen uppför trappen o legat o gnage :o


Det var aningens pinsamt att knata ner till föräldrarna o berätta vad som hänt men som tur va så var dom mycket förstående och skrattade gott åt händelsen. :smirk:
 
Hmmm, låt oss säga så här... Sassy hade hemma en pojke på "efterfest" :angel: sassy hade inte haft besök på mycket länge, så katt- :devil: var mycket nyfiken, och dessutom en aning upprörd över att han inte fick sova ifred... Trampade runt, runt i sängen, och var allmänt högljudd!! (Låter ungefär som en siames, men med lite mera "power") :o :o
Jag har ingen sovrumsdörr, så det gick ju inte att slänga ut kräket heller... Pojken ifråga tyckte hela situationen var minst sagt skum, men blev sängsällskap till både mig och katten i två år... Han blir fortfarande varmt välkomnad med mycket spinnande om han hälsar på..
 
Snuttis satte sig och bajsade i husses sko en gång. :D Husse var ÖVERTYGAD om att Snuttis hatade honom, medans jag trodde att det var Snuttis' sätt att tala om att "nu är det dags att köpa nya skor, pappa!" Skorna köptes i hans övre tonår... Ett tag senare gjorde han det igen, och då slängdes skorna, så han fick som han ville. :D Det gäller att ha pli på päronen. :rofl:

:love: :love:
 
Hahaha...det där har jag oxå varit med om :o bara det att min kisse avslutade med att ta sats och hoppa över sängen och missade och landade mitt på det allra ömtåligaste :o :o
 
Jo, det har allt hänt det med... :o Men då var grabben mer "van" vid honom..., av någon anledning träffar jag bara killar som är stora djurälskare :)

(alldeles jättenya färska pojken sa att han tyckte om att ha två söta sovandes i knät (katten är alltid där jag är)... :love:)
 
Vad mysigt det lät :love: :love: Jag tror att jag måste träffa någon som gillar djur och vill leva med dom annars kan det nog lät blir problem :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Varning långt! Jag är nyblivet jourhem i en ganska stor katthemsverksamhet. Har två vuxna jourkatter hemma nu. När jag registrerade...
2
Svar
21
· Visningar
2 207
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp