Bukefalos 28 år!

Kattpiss i soffan - hur bort få?!

A

ashe

Hej.
Denna fräga har säkert varit uppe förrut men ni kanske kan hjälpa mig. Min ena katt har kissat i soffan! Jag kom på henne en gång och jag tror inte hon gjort om det sen den utskällningen, MEN då hittade jag 4-5 gamla fläckar dom luktar en del (inte så farligt dock, ännu)... Hur ska jag behandla dessa? Fungerar kemtvätt? Eller kan man lokalt behandla med ngt? Blir lukten värre med tiden? Det är bara "sittkuddarna" som är markerade så man skulle kunna ta av tyget och tvätta i tvättmaskinen, men jag är rädd att de ändrar färg eller att jag inte lyckas få på kuddarna på fodralen igen...
Snälla, ge mig råd!!!
//ashe

Ps Katten är 11 år och jag fick ta över henne i höstas, nu verkar hon dock trivas jättebra och jag tror att det är på senare tid hon varit "olydig". Hon är inte kastrerad, det blev däremot hennes syster i höstas.
 
För att få bort lukten är ättika bra det bryter ner proteinerna i kattkisset.
Tvätta med tvättsåpa i 30 grader så borde det fungera, det gorde det för mig när lillkatten börgade löpa och fick fnatt.
 
Tack! Misstänker att det var i löpperioden som hon gjorde detta... en 12åring borde i o f sig ha lärt sig vad man får och inte får göra :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu har jag problem med kisse igen. Och inget verkar hjälpa. Efter min senaste tråd tog jag henne till vetrinären och hon var fullt...
Svar
8
· Visningar
7 367
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp