Kattpiss på shortchaps *grr*

Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Vet någon hur man kan får bort kattpiss + lukten från ett par shortchaps i mocka/läder?
Har en katt som brukar kuta omkring i trapphuset själv, som letade sig upp till min våning och behagade att kissa på mina shortchaps som ligger utanför dörren... :mad:

Och nu tycker jag att det stinker om dom! Hur får man bort det? Kan man tvätta dom i vatten eller blir dom stela och går sönder?? Dom har varit med länge och jag älskar dom! Vill inte behöva leta nya.

Hoppas ni har några supertips!!
:banana: Smurfen
 
Ättika brukar neutralisera kattpissdoft, vet dock inte hur det funkar ihop med mocka/läder.
 
Frebeez eller vad det nu heter....finns på sprayflaska i butiken. Vet inte hur det går ihop med mocka men värt att kola upp
 
Mina långa chaps i mocka tvättar jag i maskin på 30 grader och de blir jättefina.

Förresten: lägg dem inte ute igen. Om katten känner pissdoften är det stor risk att h*n pinkar på dem en gång till.

mandalaki
 
Ja, jag har haft vitpeppar över hela mitt plan nu (bor själv längst upp i huset) och ska peppra allt jag bara kan. Har hört att det ska hålla dom borta.

Hon har löpt (säger man det om katter :confused:) men nu ska hon vara klar med det som tur är. Så förhoppningsvis så låter hon bli att kissa överallt nu...

Annars blir det kattgrind på min våning...
Jag tycker jättemycket om katter, men inte den längre :p
 
Citronsyra brukar funka rätt bra men jag vet inte hur det funkar på mocka...

M.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 542
Senast: nickan1
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
955
Övr. Katt En av kvarterets katter pinkar in sitt revir i halva (hela) grannskapet. De sista 2-3 månaderna har våra ytterdörrar varit...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp