Kattpiss:@

Norrlänning

Trådstartare
Finns det något att spraya där en kattgubbe pissat för att skrämma bort honom?

Efter att vi kastrerade våra kattgubbar i lagårn så verkar det komma en annan katt och markera hos oss:mad:
Vi har kattlucka så dom kommer upp i fikarummet med mat och värma.
I första dörren som går till trappen upp luktar det numera kattpiss:crazy:

Skulle vilja ha tips om det finns någon blandning man kan göra för att spraya runt dörren eller där i trappen:)
 
Sv: Kattpiss:@

Vet inget tips för att hålla dem borta, men för att få ordentligt rent (vilket faktiskt kan räcka för att få katter att sluta markera över) kan jag starkt rekomendera: Dettol. Brukar finnas i orient-butiker. Kommer aldrig byta rengöringsmedel, det får bort all obehagligt doft och är så snäll mot huden att du kan tvätta dig själv med det om du har t.ex utslag eller sår.

Syrran fick hela soffan nedkissad av sin då fertila hankatt och fick bort det med Dettol, sedan dess har katterna låtit det vara. :)
 
Sv: Kattpiss:@

Skaffa en kattlucka med ID-kontroll som bara släpper in godkända katter.

Annars lär du få spraya ner hela huset, för sprayar du på ett ställe lär han ju bara gå någon annanstans och pissa ifall sprayen ens funkar.

Ifall det funkar och du sprayar vid kattluckan lär det ju skrämma bort dina egna katter med.
 
Sv: Kattpiss:@

Det är endast (pepparpeppar) alldeles innanför första kattluckan som den okända katten kissat.
Det luktar bara där innanför.
Jag tror att det är en skygg katt då vi aldrig sett den där och då är det nog troligt att den inte törs gå så långt upp för trappen och in i nästa rum.
Sen ha vi maten innanför första luckan oxå för att våra banditer inte ska stanna i fikarummet hela tiden och riskera att behöven görs där uppe:mad:
Så den okända ha hittat det han vill isf redan där.
Kanske den bara kissar på luckan utifrån oxå, men att lukten känns genom, den är väl inte supertät kanske...

Medlen man använder ska ju bara göra så att katten inte kissar på samma ställe, inte att det ska skrämma bort dom.
Den få "gärna" kissa nån annanstans bara det är ute :)

Är lite emot att ha halsband på utekatter, annars vore ju en sån lucka bra.
 
Sv: Kattpiss:@

Ett bra tips på hur man få bort kisslukt.
Häng ut matta på balkongen för att vädras. Glöm sedan att ta in den hela vintern tills det börjar töa. Lukten är garanterat borta. Så var det för mig iaf. :angel:
 
Sv: Kattpiss:@

Är lite emot att ha halsband på utekatter, annars vore ju en sån lucka bra.

Det behövs inget halsband. Kattluckan läser av kattens ID-chip som är insprutat under huden. Så det krävs ju att du ID-chippar din katt, fast det kan ju vara en bra ide ändå.
 
Sv: Kattpiss:@

Finns det något att spraya där en kattgubbe pissat för att skrämma bort honom?

Efter att vi kastrerade våra kattgubbar i lagårn så verkar det komma en annan katt och markera hos oss:mad:
Vi har kattlucka så dom kommer upp i fikarummet med mat och värma.
I första dörren som går till trappen upp luktar det numera kattpiss:crazy:

Skulle vilja ha tips om det finns någon blandning man kan göra för att spraya runt dörren eller där i trappen:)

Noterar att du skriver kattgubbe. Finns gott om honkatter som markerar revir på samma illaluktande sätt. (Så att du inte bara skyller på "Mollgan" utan det kanske är någon av honkatterna.) :laugh:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 040
Senast: Otherside
·
Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 892
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: Novienna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundhantering
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp