Kattproblem

TBT

Trådstartare
vår familj har skaffat en 2årig kastrerad hankatt. Han har bott i stallet innan och fick flytta hem till oss då vi fått problem med möss:crazy:

Katten trivs alldeles utmärkt som soffligare och är mkt omtyckt av hela familjen, även av våra hundar:laugh:
Vi trodde inte att det fanns andra katter i närheten så vi släppte ut katten efter några dagar. Då började problemen.

Från ingenstans dök en stor fet okastrerad hankatt upp och började terrorisera våran katt. Vår katt får hjärtklappning bara vi lyfter upp honom och närmar oss ytterdörren.

Vi har försöker skrämma bort ligisten och hundarna driver bort honom. Nu vågar inte vår kisse vistas på tomten pga kattskrället. Våran katt springer järnet till grannens ensilagebalar och spejar hemåt om det är ok att komma hem eller ej.

Vad göra?? Vi tror att vi vems katt det är men vi tror inte att ägaren är intresserad av att kastrera. Om dom nu skulle gå med på det kommer den att sluta med att jaga vår katt?? Irritationen med rädd kisse och nedkissade bilar o husgrund har snart lett till att hagelbössan kommer fram.

Att hålla vår katt inne är inte lösningen då husse i huset är allergisk och det funkar när katten är inne del av dygnet. Och dessutom är ju iden med musjägare under huset borta om katten bara ligger i soffan:angel:
 
Sv: Kattproblem

Det där är ett så jäkla tråkigt problem.
Men så blir det ju när folk släpper ut sina katter...
Det är klart det borde gå att anmäla, frågan är bara om det kommer ske ngn åtgärd..
Kastration kan hjälpa.

Man blir bara med och mer säker på att man gör rätt att hålla katterna inomhus. Om inte för deras egen skull, så för andras.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Suck... Det har ju dykt upp minst en okastrerad hankatt som stryker här och letar mat, kissar ner mitt silage och ffa skrämmer bort...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 803
Senast: Alexandra_W
·
Katthälsa Är man en vidrig människa för att man seriöst överväger att ta bort sina katter som kissar tamefan överallt? Vi pratar inte...
2
Svar
30
· Visningar
12 410
Senast: brukshund
·
Övr. Katt Jag funderar på det här med katt, jag har aldrig haft någon själv och jag är lite tveksam till att ha katt. (Uppväxt i bostadsområde där...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 851
Katthälsa Nån som har lust att hjälpa till att förklara min katts beteende? Jag förstår mig verkligen inte på honom - och även om jag är jätteglad...
Svar
10
· Visningar
2 391
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp